Val de amenzi pentru parcările neregulamentare din Bucureşti. Şoferii se plâng că, în ultima lună, poliţiştii au înteţit controalele şi amenzile, deşi în oraş nu a mai fost construită nicio parcare publică în ultimul an. Cifrele arată că, în acest moment, în Capitală există un loc de parcare la opt maşini.
- E oprit neregulamentar, e interzisă oprirea înaintea trecerilor de pietoni şi la colţul intersecţiei, la mai puţin de 25 de metri de acesta.
- Fiind foarte aglomerat, unde să parcăm? Poftim!
- Locuri de parcare?
- Nu sunt! Dacă erau locuri de parcare, în parcare băgam.
***
-Trebuie să-şi facă şi ei norma, nu?
- Nu este normă, stimate domn!
- Sigur?
- Foarte sigur!
- Dânsul zice că nu este nicio normă de amenzi.
- Eu cred că e! Bine, dacă îmi arată un loc de parcare, eu sunt gata să plătesc.
- Spunea dânsul că aveţi o normă de amenzi.
- Nu este nicio normă de amenzi. Problema e că dânsul, prin oprirea pe care a făcut-o, a blocat o bandă de circulaţie.
Sectorul 2 are 80 de mii de locuri de parcare, cu tot cu cele de reşedinţă şi un trafic auto zilnic de aproximativ 700 de mii de maşini. Nu e zi în care poliţiştii să nu dea amenzi.
- În Bucureşti nu ai locuri de parcare! Unde voiaţi să parchez?
- Doamnă, trebuie să respectăm şi pietonul! Acum sunteţi pieton. V-ar conveni să mergeţi pe carosabil?
- Având în vedere că doar a oprit, 290 de lei, două puncte penalitate la permis.
1.250.000 MAŞINI ÎNMATRICULATE ÎN BUCUREŞTI
2.000.000 DE MAŞINI CIRCULĂ ZILNIC ÎN ORAŞ
260.000 DE LOCURI DE PARCARE PUBLICE
Capitala are în jur de 1.250 000 de autoturisme înmatriculate, dar pe străzi circulă zilnic peste 2.000 000. Toate au la dispoziţie mai puţin de 300 de mii de locuri de parcare publice. Oficialii Poliţiei locale confirmă criza, dar dezmint norma de amenzi reclamată de şoferi.
„Noi nu avem un plan de amenzi, chiar dacă suntem în jurul a 300 - 350 de amenzi lunar. Este impropriu zis că poliţia locală sau poliţia naţională rutieră hăituieşte pe domnul care conduce autovehiculul. Noi decât atâta îl rugăm frumos, să respecte legea”, spune Aurel Dobrilă, director general Poliția Locală Sector 2..
Parcările nu sunt destule nici în marile capitale europene. Dar, cu reguli stricte, transport în comun folosit intens şi sute de kilometri de piste pentru biciclete, autorităţile asigură o viaţă mai uşoară celor aflaţi în trafic.
Sebastian Perju, corespondent Digi24 în Franța: „Parisul este traversat zilnic aproape de un milion de autoturisme, însă numărul locurilor de parcare nu este atât de ridicat. Exceptând parcările rezidenţiale, autorităţile mai pun la dispoziţie circa 220 de mii de locuri de parcare, dintre care doar 4.000 sunt gratuite”.
La preluarea mandatului, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a promis că va construi șase parcări subterane unde şoferii care vin din afara Bucureştiului să îşi poată lăsa maşinile şi apoi să folosească mijloacele de transport în comun.