Bucureştiul este oraşul cu cele mai multe taxi-uri din Uniunea Europeană, raportate la numărul locuitorilor. Peste 15.000 de vehicule galbene circulă pe străzile oraşului. Iar procentul celor în care clienţii sunt în pericol este foarte mare. Poliţiştii bucureşteni au sancţionat 95 de şoferi de taxi, dintre cei 158 pe care i-au verificat pe parcursul a două zile.
Unul dintre primii şoferi sanţionaţi de poliţişti conducea un taxi. Bărbatul nu avea autorizaţie şi nici nu făcuse inspecţia tehnică periodică a vehiculului.
-Aceasta este o dovadă în baza căreia v-am reţinut plăcuţele de înmatriculare şi talonul, pentru că nu deţineţi autorizaţie taxi valabilă.
Şoferul a refuzat să dea vreo explicaţie, dar fratele său, care îl însoţea, susţine că acesta nu ar fi transportat clienţi, deşi se afla într-un spaţiu rezervat taxiurilor.
-Nu face taxi maşina.
-De ce colantată ca un taxi?
-Aşa am cumpărat-o. Uiteţi-vă Pe facebook, se vând maşini aşa o grămadă. Nu am ştiut că trebuie să o decolantăm.
Poliţiştii nu s-au lăsat impresionaţi şi l-au amendat pe şofer cu 1.000 de lei. În afară acestuia, au găsit alţi 7 taximetrişti fără autorizaţie.
Claudiu Costea, inspector, Brigada Rutieră: Poliţiştii Brigăzii Rutere au dispus măsurile legale, şi anume suspendarea drepturilor de utilizare pentru o perioadă de 6 luni de zile, prin reţinerea plăcuţelor de înmatriculare şi a certificatului şi amenda aferentă.
Nici aparatele de taxat nu au scăpat de verificări.
-Sunt impulsuri pe care le apasă taximetriştii asupra componentului aparatului de taxat şi majorează preţul transportului.
Șofer taxi: Sunt foarte mulţi taximetrişti. Negociază, fac tot felul de nenorocirişi foarte mulţi dintre ei sunt şi fără acte în regulă.
Șofer: Foarte mulţi care umblă fără autorizaţii, care umblă fără actele în regulă, care fac preţuri, care nu pun aparatul.
Poliţiştii au reţinut 6 permise de conducere şi 15 certificate de înmatriculare.