Al 13-lea oraş din ţară după numărul de locuitori, 180.000, Piteştiul este al doilea, după Bucureşti, ca nivel al exporturilor. Mulţi români s-au mutat aici pentru a lucra la multinaţionalele instalate aici, astfel că şi piaţa caselor noi a crescut pe măsură. Doar infrastructura oraşului nu a ţinut pasul cu toată această dezvoltare.
„Ne-a spus că ne face strada,nu ne-a făcut. A zis că ne face aici canalizarea să nu mai vie toată mizeria. Nimic. Uite am şi căzut, mi-am rupt piciorul. Am călcat într-o groapă, m-am împiedicat de o piatră şi am căzut şi mi-am fracturat piciorul", a spus un locuitor al orașului.
„Noi plătim taxe ca la oraş dar...stăm ca la ţară. De acum 12 ani au zis că plachează pe aici, să tăiem pomii. Au mers până acolo și apoi au zis gata, să nu mai tăiem nimic”, a adăugat un alt locuitor.
Viceprimarul orașului are o explicație pentru străzile neasfaltate.
„Este vorba despre un număr de străzi pe care nu le-am putut să le finalizăm în totalitate pentru că nu este clarificată problema proprietăţii în sensul de cedare la domeniul public a deţinătorilor pentru introducerea de asfalt şi reţele”, a spus viceprimarul Cornel Ionică.
Piteştiul are nevoie urgent de o legătură rutieră eficientă cu Sibiul, pentru a nu-şi pierde sursa prosperităţii, cel mai important angajator din zonă, uzinele Dacia. Odată cu eventuala mutare a producţiei de la Mioveni în Maroc, ar putea dispărea de aici şi o sumedenie de alte fabrici conexe, care produc cablaje și subansamble pentru industria auto.