Linia aeriană încearcă să obțină un grad cât mai mare de ocupare. Să zboare, deci, cu puține locuri goale. Dacă biletele se vând din timp, pentru cele câteva rămase va cere mai mulți bani.
Dacă ritmul de vânzare nu este mulțumitor și avionul poate rămîne gol, prețurile vor mai scădea. Chiar dacă ajunge să vândă biletul sub costuri, banii încasați tot sunt mai buni decât nimic.
Și pentru linia aeriană, și pentru domnul Ștefănescu este greu de estimat cum va fi cererea. În cazul zborurilor sezoniere, există o regulă care funcționează în favoarea cumpărătorului.
La început de sezon, zborurile "întors" sunt mai greu de umplut. Domnul Ştefănescu va găsi ieftin bilet de întors aproape de data zborului. Biletul "dus" trebuie luat din timp.
La final de sezon, este invers: domnul Ștefănescu trebuie să ia biletul "întors" din timp. Dacă biletul "dus" este prea scump, poate să mai aștepte până aproape de ziua fericită a plecării în vacanţă.