Ce este trombangeita obliterantă, boala care apare în special la fumători, și cum se manifestă
![dr ionut munteanu](https://s.iw.ro/gateway/g/ZmlsZVNvdXJjZT1odHRwJTNBJTJGJTJG/c3RvcmFnZTA4dHJhbnNjb2Rlci5yY3Mt/cmRzLnJvJTJGc3RvcmFnZSUyRjIwMjMl/MkYxMSUyRjAxJTJGMTgzMDAxN18xODMw/MDE3X2RyLWlvbnV0LW11bnRlYW51Lmpw/ZyZ3PTc4MCZoPTQ0MCZoYXNoPTM5Njc5/OTUwM2E0MGUzODY3MDlmYjZkMWU2MWEzNzc4.thumb.jpg)
Vorbim astăzi despre o afecțiune rară, care atacă vasele de sânge de la nivelul mâinilor și picioarelor. Boala apare în special la persoanele fumătoare și determină inflamarea vaselor de sânge mici, medii sau superficiale. Ne explică dr. Ionuț Munteanu, medic primar chirurgie cardiovasculară.
Trombangeita obliterantă, numită și boala Buerger, este o afecțiune care constă în inflamarea vaselor de sânge superficiale, mici și medii de la nivelul picioarelor și mâinilor. Boala este rară și nu se cunoaște cauza exactă, însă se asociază cu fumatul și consumul de produse din tutun. Alți factori de risc sunt vârsta sub 45 de ani și consumul de marijuana. Circulația în vasele de sânge afectate este afectată și apar cheaguri, care favorizează deteriorarea țesuturilor și chiar moartea lor.
Tratamentul trombangeitei obliterante constă în evitarea tutunului (sub orice formă), administrarea de medicamente, compresie prin intermediul unui manșon și intervenții de chirurgie vasculară. Operația este necesară când gangrena apare în țesuturile infectate. Medicul chirurg le îndepărtează în totalitate, eliminând riscul de extindere și complicații. În unele cazuri, poate fi nevoie de amputarea totală a degetelor.
Articol susținut de SANADOR, mai multe detalii pe www.sanador.ro
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.