Ce este sarcina extrauterină?
![dr_patricia_malusanu](https://s.iw.ro/gateway/g/ZmlsZVNvdXJjZT1odHRwJTNBJTJGJTJG/c3RvcmFnZTA4dHJhbnNjb2Rlci5yY3Mt/cmRzLnJvJTJGc3RvcmFnZSUyRjIwMjQl/MkYwOCUyRjI4JTJGMjA2MDQyN18yMDYw/NDI3X2RyX3BhdHJpY2lhX21hbHVzYW51/LmpwZyZ3PTc4MCZoPTQ0MCZoYXNoPWNk/OTQ1NzZjZTRlN2NlMTVlNWQyOWZiZThmMDI1OTQz.thumb.jpg)
Sarcina extrauterină, numită și sarcină ectopică, apare atunci când embrionul format se fixează în afara cavității uterine, cel mai adesea la nivelul unei dintre trompe. Despre cum apare sarcina extrauterină, cum este diagnosticată și mai ales ce opțiuni de tratament există ne vorbește Dr. Patricia Mălușanu, medic specialist obstetrică-ginecologie.
Deși nu este clar cum apare o sarcină extrauterină, se cunosc mai mulți factori care cresc riscul de sarcină ectopică. Dintre aceștia, trebuie amintiți endometrioza, boala inflamatorie pelvină, anomaliile uterului sau ale trompelor uterine, prezența steriletului, operația cezariană în antecedente, dar și fumatul sau vârsta mai mare de 35 de ani.
Diagnosticul de sarcină extrauterină se realizează printr-o ecografie transvaginală, uneori chiar odată cu confirmarea sarcinii. După ce dozarea hormonului beta-hCG arată prezența unei sarcini, medicul de obstetrică-ginecologie poate observa localizarea embrionului în afara uterului. Descoperită în faze incipiente, sarcina extrauterină poate fi tratată medicamentos. Din păcate, sarcina ectopică nu poate fi dusă la termen și embrionul nu se poate dezvolta în afara uterului.
Articol susținut de SANADOR, mai multe detalii pe www.sanador.ro
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.