Trenul care leagă Timişoara de Bucureşti a reuşit "performanţa" de a aduna aproape 21.000 de minute de întârziere de la începutul anului până acum. Altfel spus aproape 350 de ore de întârziere sau 2 săptămâni în care garnitura mai mult stă decât circulă. Reprezentanţii CFR Călători recunosc situaţia. Ba mai mult, inclusiv statisticile lor arată că trenul respectiv are o întârziere medie de 57 de minute zilnic. „Este ora 07:07, ora la care trenul 1695 Bucureşti -Timişoara trebuia să ajungă în staţie. După aproximativ o oră de întârziere călătorii care veneau din capitală au ajuns în Gara de Nord din Timişoara” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.
Iar această situaţie se repetă zi de zi, spre disperarea pasagerilor care s-au obişnuit să nu ajungă la ora la care şi-au propus.
„Cât ai avut întârziere? 47 de minute. Acuma e bine. a întârziat şi mai mult, o oră şi jumătate.”
Acelaşi tren a reuşit performanţa de a avea chiar şi 300 de minute întârziere.
„Trebuia să ajungă la 7 şi 5. Suficient. Cum vi se par întârzierile acestea zilnice? Normale.”
Din cauza întârzierii garniturii, doi pasageri au pierdut legătura aeriană spre Bruxelles, unde aveau contracte de muncă.
„Ceea ce se întâmplă cu CFR am pierdut si avionul. Incredibil. Eu am pierdut contractul de muncă. Acum tre să îmi cumpăr altă cazare, alt avion.”
Potrivit CFR Călători, trenul are o întârziere medie de 57 de minute în fiecare zi. Asta înseamnă două săptămâni anual. Aşa se face că din Capitală până în oraşul de pe Bega, cu trenul, călătoria durează cel puţin 10 ore. Interesant este că în urmă cu 20 de ani distanţa de la Bucureşti, la Timişoara se parcurgea cu 3 ore mai repede.
„Șapte ore, șapte ore jumătate, era Intercity. Problema este la infrastructură care este foarte veche, întreţinerea se face ca acum 30 - 40 de ani, nu sau investit sumele necesare şi sunt puncte unde sunt restricţii de viteză. De exemplu pe Balota se circulă cu 15 - 20 km/h, s-a circulat şi cu 5”, susține Constantin Petreanu, mecanic de locomotivă.
Reprezentanţii CFR Călători cunosc situaţia, însă au versiunea lor pentru întârzierea constantă a trenului:„Întârzierea medie/zi la trenul IR1695 Bucureşti Nord - Timişoara Nord, în primele 10 luni, este de 57 de minute. Aceasta este generată, în 90% din situaţii, de restricţiile de viteză impuse de CFR S.A. şi pe care CFR Călători trebuie să le respecte ca operator de transport de pasageri”.
Întârzierea trenurilor care ajung în Timişoara îi afectează şi pe călătorii care au legături feroviare cu Serbia sau Ungaria.