Un tren produs în Arad poate rivaliza cu orice garnitură care circulă pe liniile din vestul Europei. Trenul are vagoane de dormit cu duşuri şi grupuri sanitare aidoma celor din Occident, iar călătorii vor fi serviţi cu sandvişuri, ca în avion. Primele garniturI vor circula pe relaţia Arad - Bucureşti. Trans Carpaticul, cum a fost numită garnitură produsă la fabrica din Arad, este o alternativă la trenurile oferite în prezent de CFR. Confortul sporit şi dotările suplimentare sunt atuurile cu care noua companie de transport feroviar vrea să îşi câştige reputaţia.
„Vagonul de clasă oferă călătorilor scaune de piele extrem de confortabile, internet de mare viteză, aer condiţionat şi încălzire” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.
Fiecare scaun are propria priză, unde călătorii îşi pot folosi laptopul sau îşi pot încărca telefoanele mobile. Vagoanele de dormit şi cuşetele vor avea dotări superioare celor existente în momentul de faţă pe liniile ferate autohtone.
„Suntem în cabina de dormit de clasa I aici avem nişte condiţii deosebite. Fiecare cabină e dorată cu duş, WC, lavoar, iar în preţul biletelor va fi cuprinsă şi trusa de igienă personală a călătorilor.”
„Pasagerii care îşi cumpără bilete la vagonul de dormit clasa I primesc, inclus în preţul tichetului, cafea, apa şi un sandwich” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.
Trenul este unul de mare viteză. Producătorul speră să diminueze astfel durata călătoriei din vestul ţării până în capitală. În acest moment, drumul se parcurge în aproximativ 10 ore.
„Trenul TransCarpatic poate ajunge la o viteză de 200 de km/h, iar viteza de croazieră este de 160 km/h. Dacă infrastructura CFR din România ar permite, atunci o călătorie din Arad la Bucureşti ar dura maximum 5 ore” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timişoara.
„Vor fi două trenuri unul care va pleca de la Arad înspre Bucureşti şi unul dinspre Bucureşti spre Arad. Sunt trenuri de noapte. Pentru început ambele vor avea 4 vagoane, iar pe măsură ce vom constata că călătorii vor veni spre noi vom mai adăuga două vagoane, astfel că la final fiecare tren va avea 6 vagoane”, explică Gheorghe Sârbu, directorul fabricii de vagoane.
Producerea trenului a costat aproximativ 7 milioane de euro. Vagoanele au fost omologate în Viena, localitate pe care compania din Arad speră să o lege cu trenurile sale de vestul României.
„Intenţionăm să ieşim de la Timişoara până la Viena, având în vedere că vestul ţării nu are nicio legătură cu Austria. Avionul circulă prin Germania. Dacă avem în vedere oree pierdute prin aeroporturi, trenul va ajunge şi mai repede”, susține și Valer Blidar, preşedintele fabricii de vagoane.
Fiecare tren are o capacitate de 118 locuri. Garniturile vor intra în circulaţie la finalul acestei luni. Reprezentanţii companiei susţin că preţul biletelor nu va fi mai mare decât ce practicat de concurenţă.