O nouă vizită ministerială pe şantierul autostrăzii din vestul ţării, noi promisiuni şi presiuni pe constructorii de pe A1. Ministrul Răzvan Cuc a vizitat astăzi loturile 2, 3 şi 4 din tronsonul Lugoj - Deva. Şeful de la Transporturi promite că, în afara secţiunii E de pe lotul 2, unde urmează să se construiască celebrele tuneluri pentru animale, toate cele 3 loturi vor fi deschise la finalul anului. Mai trebuie relocaţi liliecii şi trebuie mutaţi stâlpii de electricitate de pe lotul 4... Cei 13 kilometri care au mai rămas de realizat din lotul 2 Lugoj - Deva vor fi gata asfaltaţi până în iarnă, promit autorităţile de la Bucureşti. Dar, cum nu s-a renunţat la construirea celor două tuneluri pe secţiunea E, din zona Holdea, această bucată nu va fi gata. Pentru această lucrare nu s-a organizat încă licitaţia.
"Sunt ecoducte. Soluţia este tunel - viaduct - tunel. 300 - 300 de metri respectiv 1,3 km. Ca şi cost, undeva la 180 de miioane de euro. Când credeţi că veţi avea constructor? Cred că în acestă toamnă putem avea constructor dacă nu avem contestaţii. Asta înseamnă că întreg lotul nu va fi gata la finalul anului? Cu siguranţă că secţiunea E nu poate fi gata", povesteşte, Ştefan Ioniţă, directorul CNAIR.
"Acordul de mediu a fost revizuit pentru Lugoj Deva 2 şi avem această soluţie cu viaductele", continuă Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor.
Şi lucrările de pe lotul 3 avansează. Aici stadiul fizic este trecut de 70%. Totuşi, ministrul Transporturilor are o nemulţumire.
"Pe lotul 3 aici am fst un pic nemuţumit de mobilizare, undeva 100 de utilaje şi 200 de oameni în comparaţie cu lotul 4 unde am găsit peste 500 de oameni care lucrează şi 250 de utilaje", mai spune ministrul Transporturilor.
Pe Lotul 4, toate problemele au fost îndepărtate, dau asigurări oficialii Guvernului. Mai trebuie relocaţi însă stâlpii de electricitate din mijlocul şantierului şi deja celebra peşteră cu lilieci. Stadiul lucrărilor a depăşit 50%.
"S-a identificat o nouă soluţie, astfel încât să se meargă pe aliniamentul existent şi să se deblocheze situaţia. Asta înseamnă că nu se mută stâlpii? Se foloseşte aliamentul existent al liniei. Se vor face alţi stâlpi, într-adevăr. Costuri suplimentaere? Vom vedea", mai adaugă Daniel Tomozei, reprezentantul antreprenorului.
Dacă nu apar alte probleme, atunci în decembrie 2017 ar trebui să beneficiem de încă aproape 60 de kilometri de autostradă, între Lugoj şi Deva. Excepţie vor face cei aproape 2 kilometri din zona tunelurilor, care vor putea fi gata abia în 2018.