Spitalul „Victor Babeş” din Timişoara, care ar trebui să trateze pacienţii cu boli infecţioase, riscă să îi infesteze şi pe cei sănătoşi. O recunosc chiar şi reprezentanţii instituţiei. Unitatea nu are o staţie de epurare proprie a apelor uzate infestate, aşa cum prevăd normele europene, ci acestea sunt deversate printr-un canal vechi de 50 de ani direct în Canalul Bega. „Acest canal de colectare ţine loc de staţie de epurare la spitalul de boli infecţioase. Toate apele uzate sunt colectate aici şi, pentru a mai diminua riscul contaminării, angjaţii unităţii sanitare le dezinfectează cu clor. Apoi, apele ajung în sistemul de canalizare a oraşului” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.
Lucru interzis de normele impuse de Uniunea Europeană. Medicii cunosc situaţia, dar spun că nu sunt bani pentru construirea unei staţii de epurare conforme cu cerinţele în vigoare.
„Normele europene prevăd ca fiecare spital, şi în special cele de boli infecţioase, să aibă o posibilitate de a epura apele reziduale pentru a nu contamina apele oraşului. Noi avem un bazin de epurare, dar care nu corespunde normelor europene”, explică dr. Virgil Musta, medic primar boli infecţioase.
Apele uzate infestate din grupurile sanitare, laboratoare şi blocul alimentar se deversează în reţeaua de canalizare urbană, apoi în Canalul Bega, un adevărat pericol pentru populaţie.
„Riscul major este de infecţie. Dacă nu s-ar epura corespunzător apele există riscul ca, dacă populaţia intră în contact cu apele contaminate, să se contamineze pe diferite patologii”, mai spune doctorul Virgil Musta.
Primăria Timişoara, de care aparţine spitalul, a alocat 6,5 milioane de lei pentru construirea unei staţii de epurare adecvate în incinta unităţii sanitare.
„Din păcate un spital atât de imporant, important nu numai pentru timişoreni ci pentru toată această parte de ţară, a rămas uitat de lume. Te îngrozeşti când vezi cum arată”, admite Nicolae Robu, primarul Timişoarei.
Partea proastă este că licitaţia pentru construirea unei staţii de epurare la standarde europene este în curs. Nu s-a găsit încă un constructor, aşadar lucrările nu au nicio şansă să demareze anul acesta.