Covoarele asfaltice… nu se numesc degeaba aşa. Dovada o vedem pe străzile municipiului Reşiţa, unde asfaltul poate fi tras cu mâna şi se desprinde de pe drum la fel ca un covor. Vorbim despre 11 kilometri de străzi modernizate în această manieră, lucrări pentru care primăria s-a îndatorat cu 12 milioane de euro. Primarul Reşiţei se gândește să dea în judecată societatea care s-a ocupat de execuţie. Reprezentanţii firmei pun totul pe seama traficului greu… Orice șofer din Reșița a învățat să ocolească gropile şi să reducă viteza pe drumurile urbei, chiar şi pe cele refăcute. Şi asta, pentru că asfaltul îi poate fugi de sub roți…
„Toată ziua cu duba în service, mai puțin pe strada, o reparam toată ziua sa putem sa ne facem treaba.”
„Este groaznic după cum se vede, sunt niște gropi… Este groaznic ce să mai.”
„Aruncă cu o lopată din mașină și dă cu tavalug, ăsta nu e lucru.”
„Lucrările la acest drum au durat aproximativ trei ani, iar acum asfaltul se ridică la fel ca un covor” - Vlad Ungar, reporter Digi24 Timișoara.
Sunt în total 11 kilometri de drum care au fost modernizaţi, iar cele mai mari probleme sunt pe două tronsoane din municipiu. Primăria Reşiţa a cerut acum Universităţii Politehnica din Timişoara realizarea unei expertize de specialitate cu privire la calitatea asfaltului.
„Vom merge în instanță probabil și cei care au făcut lucrările vor trebui să plătească sau să le refacă. Dacă din 10 cm de asfalt 6 rezistență și 4 strat de uzură ar fi lipsit 1-2 era acceptabil în conceptul românesc... însă lipsesc 6 centimetri din 10”, explică Ioan Popa, primarul municipiului Reșița.
12 milioane de euro au costat lucrările, iar municipalitatea s-a îndatorat pe o perioadă de 30 de ani pentru realizarea investiţiei.
„Ar fi trebuit sa reziste cel puțin 20 de ani se prezintă sub forma asta adică TĂIEM conform datelor de proiect nu a respectat solicitările proiectantului”, admite Ovidiu Almăjan, directorul Direcției pentru Întreținerea și Repararea Patrimoniului Consiliului Local.
Reprezentanții firmei care s-a ocupat de execuţie susțin că problemele au apărut din cauza mașinilor de mare tonaj.
„Traficul este mult prea solicitat de asta și în oraș s-a întâmplat aceeași chestie. Toate mașinile care merg încărcate cu fier vechi sunt mult peste tonajul pe care ar trebui să îl aibă”, adaugă Florin Marin, inginer firmă executantă.
Cert este că lucrările, care s-au încheiat în urmă cu trei ani, nu mai sunt în garanţie.