Un pod de pe DN1A, tranzitat zilnic de sute de camioane, se şubrezeşte din ce in ce mai tare. Pilonii construcţiei, care trece peste râul Teleajăn, în dreptul comunei Blejoi, sunt vizibil degradaţi de intemperii, iar ultimele lucrări s-au făcut aici în urmă cu mai bine de zece ani. Mulţi şoferi spun că nu se mai simt în siguranţă şi este vorba mai ales despre aceia care îl folosesc zilnic.
Primele probleme vizibile apar chiar la trecerea pe pod. Între travese, s-au căscat sanţuri şi au apărut denivelări care îi fac pe şoferi să se gândească la siguranţa lor.
"Are hopuri şi, la îmbinări, se cunoaşte deja, sunt un fel de şanţuri din dilataţia sau nu ştiu din ce, din construcţie...şi denivelări, care, oricum, nu sunt bune pentru maşină", şofer.
"E vechi, de când sunt eu îl ştiu şi nu cred că l-a reparat nimeni", şofer.
Problemele cu adevărat serioase se văd dedesubt. Sub greutatea maşinilor de mare tonaj care trec pe DN1A în fiecare zi, pilonii s-au degradat, iar din structură au căzut multe bucăţi de beton.
"Ultimele reparaţii la acest pod s-au făcut acum 11 ani şi, la vremea respectivă, vorbeam mai degrabă despre lucrări de cosmetizare. Mai exact, au fost tencuiţi pilonii şi alte câteva componente, însa se vede clar că lucrarea nu a fost una făcută să reziste caci, iată, tencuiala a căzut, iar armătura este la vedere", Sorina Secelean - reporter Digi24 Braşov.
Şoferii au motive de îngrijorare, mai ales că pe sub acest pod trece şi un drum comunal.
"Foarte greu se circulă, e dezastru, mai ales cu zăpada asta, a terminat tot. Tot promisiuni, dăm o groază de bani pe drumuri şi maşinile făcute praf", şofer.
"Ar trebui mai mulţi bani băgaţi în infrastructură şi mai ales în podul ăsta care, dacă Doamne Fereşte, dacă pică, nu ştiu pe unde mai circulă lumea", şofer.
Ultimele lucrări au fost făcute de CNAIR în 2006, iar compania nu are, pentru perioada următoare, un plan de reparaţii complexe la Blejoi.
"Pentru lucrările de artă (poduri, pasaje, viaducte) care necesită reparații periodice, au fost solicitate fonduri, ca aceste lucrări să fie realizate în perioada 2017 - 2020. Prioritizarea acestora se va face în funcție de complexitatea degradărilor constatate cu ocazia reviziilor efectuate conform Normativelor Tehnice aplicabile în vigoare. (...) Situația este monitorizată permanent, de către personalul subunităților teritoriale ale DRDP București, astfel încât să se poată interveni operativ, după caz", se arată în răspunsul CNAIR, la solicitarea Digi24.
DN1A este singura rută alternativă la DN1, cel mai circulat drum din ţară, iar pe aici trec zilnic câteva sute de maşini de mare tonaj. Tot pe aici este deviat traficul atunci când DN1 este supraaglomerat.
Reporter: Sorina Secelean
Imagine: Dan Dascălu