Pod pe cale să se prăbușească

Data publicării:
POD PRABUSIT

Un pod de pe varianta veche de ocolire a Braşovului stă să se prăbuşească. Pe o lungime de mai bine de 20 de metri, trotuarul a căzut în gol iar autorităţile au instituit şi o restricţie de circulaţie pentru maşinile cu greutate mai mare de 3,5 tone. Aceasta nu este singura problemă a podului. Construcţia se clatină la trecerea utilajelor mari iar asfaltul este foarte deteriorat.

De câţiva ani podul din zona fostei centrale termice a oraşului este şubred şi nu mai prezintă siguranţă pentru participanţii la trafic. Mai mult, o prăbuşire a acestuia ar putea afecta grav şi circulaţia feroviară, pentru că sub el trec linii de cale ferată.

"Într-adevăr, este foarte deteriorat. V-a fost teamă pentru siguranţa dumneavoastră? Da, bineînţeles, în orice moment s-ar putea întâmpla un accident, şofer

"Păi dacă nu l-au mai verificat, nu l-au mai controlat de mult...E şubred de mult podul ăsta? Da", şofer.

"Ultima lucrare la pod a fost turnarea unui strat de asfalt, care nu a rezolvat însă şi problema siguranţei. Structura de rezistenţă a construcţiei este vizibil afectate de trecerea anilor iar ca dovadă, pe o distanţă de 25 de metri, trotuarul s-a prăbuşit în gol", Sorina Secelean - reporter Digi24 Braşov

Din fericire, nu se afla nimeni pe pod în momentul prăbuşirii. Singura care a avut de suferit este o companie de telefonie mobilă, căreia i-au fost distruse cablurile care treceau prin zonă.

"Drumurile sunt foarte jalnice la noi, mai ales tronsonul ăsta de variantă de Braşov, e dezastru", şofer.

Direcţia Regională de Drumuri Braşov a primit în administrare podul, în anul 2011, de la Primăria Braşov. Fără vreun proiect tehnic al unor viitoare lucrări. Conducerea instituţiei a cerut CNAIR fonduri pentru reparaţii capitale, dar nu a primit până acum niciun ban în acest sens.

"Expertiză în 2012 s-a făcut pentru acest pod. S-au făcut reparaţii de întreţinere curentă, pentru calea pe pod, dar problemele, conform expertizei, sunt mult mai mari, care nu se pot face din fonduri de întreţinere curentă", Adriana Necula - şeful DRDP Braşov.

Până la următoarele lucrări, despre care nimeni nu ştie când vor înepe, marginea drumului va rămâne marcată cu indicatoare şi panglici de semnalizare iar maşinile cu masă mai mare de 3,5 tone vor circula pe ocolitoarea mare Braşovului.

Reporter: Sorina Secelean
Imagine: Richard Szabo

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Carmen Iohannis, apariție surprinzătoare înainte de vot. Gestul făcut de prima-doamnă, a urmat exemplul...
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Cine poate încasa ultima pensie în caz de deces? Cine ia pensie de urmaș și până la ce vârstă?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Denzel Washington spune că au existat suspiciuni legate de purtarea lui Kevin Spacey cu decenii în urmă...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”