Gară renovată prin care nu mai trece niciun tren de ani buni. Se întâmplă în Lupeni, județul Hunedoara, unde Compania Națională de Căi Ferate a investit 170 de mii de lei. Asta, în timp ce stații prin care trec zilnic zeci de garnituri de tren sunt lăsate de izbeliște, fără condiții minime pentru călători.
Clădirea gării Lupeni a fost modernizată în cursul anului trecut. Valoarea lucrărilor de reparații la acoperișul și la fațadele imobilului a depășit 173 de mii de lei. Spațiile din interiorul clădirii sunt scoase la licitație, dar până acum nimeni nu s-a arătat interesat să le închirieze. Călători care să se bucure de clădirea renovată nu sunt. Doar localnicii sunt mulțumiți de noul aspect al gării.
”Reparată, zugrăvită și vopsită, această clădire nu mai folosește de fapt nimănui, pentru că prin Lupeni, de ani de zile, nu mai trec trenuri de călători”, relatează Andrada Velciov, jurnalist Digi24.
Lucrările la gara din Lupeni au fost executate în baza unui contract de prestări servicii cu Regionala Timișoara. Reprezentanții CFR susțin că legea i-a obligat să facă aceste reparații.
"Conform prevederilor Legii 153/2011 și Legii 10/1995 proprietarii clădirilor sunt obligați să întrețină corespunzător imobilele aflate în proprietate" - Sursa: Compania Națională de Căi Ferate
Nu la fel stau lucrurile la gara din Petroșani. Clădirea de patrimoniu, veche de aproape 150 de ani, este într-o stare avansată de degradare.
”Prin stația Petroșani trec în fiecare zi 30 de trenuri de călători. Cu toate acestea, gara nu este reabilitată, iar călătorii nu au condiții minime, nu există sală de așteptare sau toalete”, relatează Andrada Velciov, jurnalist Digi24.
Proiectarea și execuția reparațiilor la gara din Petroșani sunt estimate la peste 2,3 milioane de lei. Lucrările de renovare nu au început, însă.
reporter: Andrada Velciov/ operatori: Tiberiu Mariș