Drumul care leagă Timişoara de autostradă, pe partea de vest, este din nou plin de gropi. Şoseaua este veche şi cedează sub roţile maşinilor care o tranzitează. A fost reparată şi anul trecut, dar gropile au reapărut. Să străbaţi cei 12 kilometri de drum durează de două ori mai mult decât să parcurgi cei 35 de kilometri dintre Timisoara şi Arad pe autostradă. Există însă promisiuni: autorităţile judeţene vor să modernizeze şi să lărgească drumul, iar Ministerul Transporturilor anunţă că va construi şi un nou acces spre autostradă. "Acesta este singurul drum care leagă Timişoara de autostrada ce duce la Arad şi mai apoi în Ungaria. Şoseaua are doar două benzi şi este plină de gropi. şi, deşi a fost reparată anul trecut asfaltul nu a avut viaţă lungă şi a crăpat din nou în această primăvară" - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.
De suferit au miile de şoferi care tranzitează zilnic acest drum.
"Îi teroare cu gropile. Plătim taxe şi impozite şi nu iau măsuri. Au venit au pus un pic de pietriş şi au fugit, au plecat ca din puşcă. Aşa e tot drumul. În afară de partea aia care vine dinspre Lugoj, la fel peste tot. Şi de aia se întâmplă şi accidente aici."
"Foarte rău. De când s-au făcut din nnou gropile? Nu ştiu. Cred că tot timpul au fost aici."
Soluţii există... dar pe hârtie momentan. Consiliul Judeţean Timiş, care administrează drumul, are un proiect pentru lărgirea şoselei la 4 benzi şi modernizare. Autorităţile vor încerca să acceseze bani europeni pentru investiţie. Până atunci... peticim.
"Acum se mai lucrează la anumite date tehnice. Nu e stabilită valoarea finală pentru că mai sunt unele probleme tehnice de reglementat. Este un trafic foarte intens şi trebuie să ne concentrăm asupra acestui drum. Dar, prioritar, nu vom mai putea interveni pentru că trebuie să facem investiţia majoră pe drumul respectiv", susține Călin Dobra, preşedintele CJ Timiş.
Ministerul Transporturilor, prin Compania de Drumuri, promite să construiască o nouă arteră de urcare pe autostrada Timişoara - Arad. Drumul ar urma să aibă 10 kilometri şi va lega DN69 de A1.
"Urmează să demarăm procedura de achiziţie. Am identificat o axă pe ceea ce înseamnă POIM, respectiv o axă pe siguranţa circulaţiei. Aşteptăm să avem validarea de la organismul intermediar şi vom demara procedurile de achiziţie publică în ceastă vară. Achiziţie pentru ce? Proiectare şi achiziţie", adaugă Ştefan Ioniţă, directorul CNAIR.
Nu se ştie încă ce costuri va presupune investiţia. Niciunul dintre proiecte nu are încă un contract de finanţare semnat. Aşadar, lucrările ar putea începe, cel mai devreme, în toamnă.