Montate cu grijă în linie, cele trei semafoare au născut dezbateri de cum au invadat trecerea de pietoni din Timișoara.
„Sunt inutile, evident. [De ce?] De ce sunt inutile, cred că ar rezolva unul toată problema”, spune o timișoreancă.
„Păi nu-i ceva corect [...] dar de ce trei unul lângă altul, sunt locuri în care nu este deloc”, admite un alt localnic.
„1,2,3,4,5,6. 6 pași este practic distanța pe care trebuie să o parcurgă cei care trec la un semafor la altul. Dacă autoritățile spun că întregul sistem a fost pus la punct de specialiști, pietonii se gândesc cu groază la momentul în care semafoarele vor fi puse în funcțiune” - Vlad Ungar, reporter Digi24 Timișoara.
„Trec, da nu-s chiar așa, adică nu e circulație așa mare aici încât să pui semafor”, spune un alt timișorean.
„Pietonii sau șoferii cred că se înfurie pentru că suntem într-o eră a vitezei și de multe ori o limitare legală cum e un semafor te întrerupe din goană”, explică Alina Anghel, psiholog.
Semafoarele au fost montate printr-un proiect de 43 de milioane de lei pentru fluidizarea traficului în întregul oraș. Cea mai mare parte din bani vine de la Uniunea Europeană.
„Softul pe care sistemul îl are va controla timpii semafoarelor astfel încât pe direcțiile stabilite de maxim interes să se asigure fluența cea mai bună a traficului”, spunea în decembrie 2015, Nicolae Robu, primarul Timișoarei.
Consilierii din opoziție nu văd cu ochi buni cele trei semafoare de pe zebră.
„Trei într-un sens și trei în altul, practic sunt șsse semafoare într-o intersecție la o trecere de pietoni relativ scurtă probabil că are 7- 8 metri. Se încearcă sifonarea banului public și direcționarea acestora către firme de partid”, spune Alfred Simonis, consilier local.
În urmă cu o lună, un sens giratoriu din Timișoara a fost aproape înconjurat cu semafoare. Banii provin din același proiect finanțat de Uniunea Europeană.
Reporter: Vlad Ungar
Operator: George Ștefăniță