Un centru logistic de aproape 3.000 de metri pătraţi este pasul următor în dezvoltarea acestei companii belgiene, care a descoperit România când a început să caute şoferi de TIR. Nu mai găsea forţă de muncă la ea acasă, aşa că a angajat 65 de români. Lecţia belgiană spune însă că nu poţi avea tranport, fără loc de depozitare.
"Vedem că toată lumea începe să investească în Timişoara, deşi coridoarele de autostrăzi nu sunt gata. Noi credem în viitor şi credem că vom reuşi să vindem spaţiul de depozitare pe care îl avem, chiar dacă el acum este gol", afirmă Joost Van Lierde, reprezentant Van Moer Group.
Avantajul Banatului, în ochii belgienilor, este aproprierea de reţelele de autostrăzi din Ungaria, Serbia, Bulgaria şi Austria. Philippe Beke, ambasadorul Belgiei, ne-a declarat: "Sper ca tronsonul Nădlac-Arad să fie finalizat, ştiu care sunt problemele acolo, dar autostrada aceasta este foarte importantă, atât pentru economia Banatului, cât şi pentru cea naţională".
Inaugurarea belgienilor completează harta centrelor logistice din jurul Timişoarei, construite de companii străine, dar şi autohtone. Cele mai mari dintre ele depăşesc 10.000 de metri pătraţi. Numai platforma de la Dudeştii Noi, spre exemplu, şi-a dublat anul trecut capacitatea şi a ajuns la o clădire de clasa A de 20.000 de metri pătraţi.
Regiunea de Vest le face cu ochiul investitorilor şi prin firmele mici şi mijlocii.
"Dacă vorbim în special de Vestul ţării, am fost nevoiţi să dublăm capacitatea în ceea ce priveşte transportul aerian, în ultimul an. Este o cerere mare de support logistic pentru afacerile de dimensiuni medii. Situaţia economică la nivel global nu este cea mai bună, firmele mici şi mijlocii sunt cele care conduc economia", susține Daniel Kearvell, director DHL Romania. Importanţa IMM-urilor în activitatea companiei se vede în cifre. Acestea reprezintă aproape 80 la sută din numărul total de client.
reporter: Manuela Strinu
operator: George Ştefăniţă
editor web: Călin Țenche