Termenul nu a fost fixat încă, însă atât constructorul cât şi ministrul Transporturilor, aflat într-o vizită aici, spun că stadiul lucrărilor este trecut de 99% şi, dacă nu va ploua în următoarele 10 zile se poate face recepţia. Asta ar însemna că lotul va fi gata cu 7 luni înainte de termenul prevăzut în contract.
Lotul 2 din autostrada Timişoara – Lugoj este foarte important. Este cel care face legătura între primul lot, deschis încă de acum 3 ani, şi primul lot din tronsonul Lugoj – Deja. Astfel, dacă vremea ţine cu firma de construcţii, din această lună şoferii vor putea circula pe autostradă de la intrarea în ţară și până la Lugoj, respectiv Traian Vuia.
„Progresul fizic de 99% de la constructor. Consultanţa a raportat un stadiu fizic la final de noiembrie de 94%. [Ăsta este un exemplu că se poate termina înainte de termen?] Da. Cu 6 – 7 luni înainte de termen”, explică Andrea Barsanti, managerul de proiect.
Atât ministrul Transporturilor, cât şi construtorul, s-au ferit să ofere o dată exactă pentru deschiderea acestui lot. Se lucrează încă la marcajele rutiere şi la spaţiile de servicii.
„Marcajul, din caâte mi-au spus domnii de la firmă, mai trebuie făcut pe 30 de km desfăşurat, adică pe ambele sensuri. Avem şi un termen relativ la data când va apărea soarelel. Dacă avem 10 zile urscate am putea semna recepţia pentru zona de rulare”, spune Dan Costescu, Ministrul Transpoturilor.
Lotul are o lungime de 25,6 kilometri, a costat 423 de milioane de lei, iar şantierul a demarat în urmă cu doi ani. Termenul final prevăzut în contract este luna iulie 2016.
Un alt sector de autostradă care a intrat în vizorul autorităţilor este lotul 2 din tronsonul Lugj – Deva. Aici au fost semnalate 4 note de neconformitate din partea consultatntului şi s-au prelevat, luna trecută, mostre de pe şantier. Laboratorul DRDP Timişoara nu a transmis momentan rezultatele.
„După cum ştiţi zilele trecute au fost făcute unele schimbări la conducerea CNADNR. Ele au fost făcute tocmai pentru a evita orice suspicine că cineva din conducere ar putea să influenţeze şi aceste analize, care au fost făcute, lucrările pentru analize, tot de aceeaşi conducere. Acum avem o conducere nouă şi ei ne vor spune în foarte scurt timp, e pe prioritatea noastră să comunicăm soluţiile pentru aceste tronsoane”, adaugă Costescu.
Lotul 2 al tronsonului de autostradă Lugoj – Deva este construit de Salini Impregilo, acelaşi consorţiu care a ridicat şi bucata dintre Sibiu şi Orăştie. Lucrările au început în 2013, iar termenul de execuţie este luna mai 2016. Costul proiectului este 128 de milioane de euro pentru 28,6 kilometri de asfalt.
Ministrul Transporturilor a adus şi veşti bune cu el la Timişoara. Ce noutăţi are despre centura Timişoarei ştie Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.
Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Mihai Pop