Un timișorean, în drum spre Polul Nord, pe motocicletă
Data publicării:
Dragoș Buran călătorește de-o viață, așa că pregătirea dinaintea plecării e deja un ritual: ”Îmi iau sculele, multe lucruri pentru ploaie și pentru frig”. Acestea sunt, de altfel, cele mai mari provocări ale zilelor trăite pe motocicletă și ale nopților petrecute în cort. Provocări pe care le compensează însă peisajul și aventura care îl așteaptă pe timișorean după fiecare pod, curbă, sau răsărit de soare, la mii de kilometri de casă.
”Am avut surprize să mă trezesc în livadă, la unii în curte. Merg la intuiție, știu unde trebuie să ajung și încerc orice drum”, ne-a mărturisit Dragoș Buran.
Singura constantă pe toate aceste drumuri este motocicleta, ce ajunge, cu tot cu bagaje, la 500 de kilograme, și pe care a cumpărat-o în 2009. Au făcut împreună peste 60.000 de kilometri. Și de fiecare dată i-a așteptat, acasă, câinele Cuba.
De această dată, expediția a pornit din Timișoara, a continuat în Germania, pe autostradă, pentru ca de acolo, Dragoș să plece spre Olanda, iar apoi Danemarca. Trei zile durează călătoria cu vaporul până în Insulele Feroe, iar în Islanda, Dragoș ajunge tot pe apă. ”Te mai pierzi, te mai întorci, dar face parte și asta din distracție”, afirmă Dragoș Buran.
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Până să pornească spre aurora boreală, Dragoș, care atunci când nu bate drumurile lumii, lucrează în construcții și topografie, a descoperit Africa, într-o expediție de 37 de zile: ”Când ești în locuri noi, chiar te simți liber”.
Iar prețul libertății nu e deloc mare. Dragoș își gătește singur, stă la cort, nu la hotel, și dă oricând avionul pe motocicletă. Pentru că doar așa trăiește adevărata experiență pe care o caută. Cu GPS-ul activat doar la nevoie și un ghid turistic numai pentru a știi dacă are obiective importante în apropiere.
Dragoș estimează că expediția din toamna aceasta va dura trei săptămâni și costă 2.000 de euro, bani primiți ca sponsorizări pentru a-și duce visul mai aproape de îndeplinire.
reporter: Manuela Strinu operator: George Ștefăniță editor web: Călin Țenche
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.