”Tastăm numărul de dosar, 751... şi scanerul îşi face treaba”. Începând din luna aprilie, orice document emis de Tribunalul Arad poate fi consultat şi pe internet. De noua măsură s-au bucurat în primul rând funcţionarii de la arhivă.
”S-a rărit numărul de solicitanţi care vin cu cereri de studiu dosar şi cereri de eliberare de copii de acte şi noi o punem pe seama acestui nou sistem informatic pe care l-am reuşit să îl aplicăm”, ne-a declarat Silvia Nădăban, preşedintele Tribunalului Arad.
Responsabili pentru liniştea de la arhivă sunt informaticienii instituţiei. Aceştia scanează acum fiecare document emis de Tribunal şi îl pun la dispoziţia solicitanţilor în format electronic.
”În jur la 300 de documente se înregistrează ca şi documente noi, după care sunt procedurile, alte câteva 300, deci e un volum mare de documente, un volum mare de muncă”, precizează Raul Baltă, informatician la Tribunalul Arad.
Cei care folosesc aplicaţia de consultare a dosarelor pe internet spun că, dacă s-ar mai face îmbunătăţiri şi în ceea ce priveşte volumul de date disponibile online, noul sistem ar fi ideal.
”Înainte, depindeam atât noi, cât şi justiţiabilii, de un program fix, de eternele cozi care se formau în arhivă când se aglomera activitatea. Dar să sperăm că este va un mare progres, aşa cum a fost şi portalul justiţiei”, este opinia lui Mihai Paşca, avocat în cadrul Baroului Arad.
”Şi magistraţii pot să spun că au anumite beneficii, în acelaşi sens, pot accesa de acasă dosarele în care sunt strict implicaţi, deci numai dosarele în care ei sunt investiţi să le judece”, ne-a declarat Silvia Nădăban, preşedintele Tribunalului Arad.
Următorul pas în informatizarea Tribunalului Arad va fi făcut, cel mai probabil, în toamna acestui an, atunci când citaţiile şi sentinţele vor putea fi trimise solicitanţilor prin e-mail sau sms direct pe telefon.
reporter: Dan Codre
operator: Cristian Kovacs
editor web: Călin Țenche