Locomotiva unui tren de marfă aflat între Merişor şi Băniţa a luat foc din cauza unui scurtcircuit produs la sala motoarelor. Din cauza zonei greu accesibile, pompierii nu au putut stinge flăcările.
”Pompierii au constatat că incendiul la locomotivă se manifesta într-o zonă imposibil de accesat, în sensul în care era vorba de o prăpastie destul de adâncă, iar de partea cealaltă direcţie era un perete din piatră, astfel că s-a luat decizia adoptării unei tactici defensive, s-au protejat locuinţele şi vegetaţia din apropiere pentru a nu se extinde acest foc”, spune Anemona Doda, purtător de cuvânt al Centrului de comandă.
Pentru siguranţa traficului feroviar, reprezentanţii căilor ferate au decis decuplarea liniilor de inaltă tensiune de la curent. Toate trenurile care ar fi trebuit să tranziteze zona au fost oprite în alte staţii CFR: la Bretea Română, Pui, Baru, Crivadia şi Petroşani. În total, 900 de călători din cinci trenuri au aşteptat mai bine de șase ore să pornească la drum.
Unde trebuie să ajungeţi? ”La Tg.Jiu”, - Şi de unde veniţi? Veniţi de departe? ”Din Austria”, spune un călător din trenul Regio Timişoara - Tg Jiu.
- De cât timp staţi aici, în Pui? ”De trei ore şi ceva, de la ora 8”, precizează un călător din trenul InterRegio Deva - Mangalia.
Pentru unii călători, lipsa apei şi a mâncarii a fost una dintre cele mai mari probleme cu care s-au confruntat în orele de aşteptare.
”De trei ore, n-avem mîncare, n-avem nimic, n-avem apă, şi nimeni nu vine să ne spună ceva, ce se întâmplă”, susține un călător. ”Este o pompă aici, dar ne îmbolnăvim de burtă, o apă caldă”, adaugă altul.
Până la urmă, autorităţile au decis ca persoanele aflate în cele cinci garnituri de tren să ajungă la destinaţie fie pe rute ocolitoare, fie cu autocarele.
”Aproape 800 de pasageri vor ajunge la destinaţie pe o rută ocolitoare. Ceilalaţi pasageri, care trebuiau să ajungă fie la Petroşani, fie la Tg Jiu, au fost preluaţi cu autocare”, ne-a declarat Anemona Doda.
Trenul de marfă care a luat foc transporta, de la Deva spre Constanţa, 14 vagoane încărcate cu fier vechi. Garnitura aparţine unui operator privat.
Reporter: Andrada Velciov
Operator: Tiberiu Mariş
Editor web: Călin Țenche