Timișoara, uitată în Masterplanul de Transport. Varianta de ocolire a orașului nu este cuprinsă în document

Data publicării:
centura

După cinci ani de promisiuni, speranţele locuitorilor din Timişoara că vor avea o centură completă în jurul oraşului se pot risipi. În următorii 16 ani, executivul nu va aloca fonduri pentru construirea şoselei. Aşa că, oamenilor care locuiesc în zonele tranzitate de tiruri nu le rămâne de făcut altceva decât să rabde zgomotul şi vibraţiile produse de autovehiculele de mare tonaj.

”Gălăgie? Au crăpat blocurile, asta e problema, nu gălăgia, cu ea te înveţi, vrei nu vrei”, ”Groaznic. Toată casa se hurducăie, şi vitrine, şi candelabre, şi tot. Şi zgomot şi tot. De când tot zic că e gata centura şi no mai gată, nu?”, ”Au limită de viteză 70, tirurile merg cu 80. Accidente multiple, casele sunt fisurate”, spun locuitorii de pe o arteră tranzitată de vehiculele grele.

Iar absenţa unei centuri de ocolire îi afectează şi pe şoferii care tranzitează oraşul: ”Pierdem foarte mult timp. De exemplu, acum, din Calea Şagului până în Calea Aradului fac o oră şi 20 de minute”, ”Poate o oră. Dar după-masa o oră jumătate, două”, ”Greu. Semafoare multe, biciclişti, maşini parcate”, - Ar trebui construită centura de ocolire? ”Am vazut de mult că o să fie, dar deocamdată pauză”, ”Foarte rău, foarte greu. Multe semafoare şi se stă prea mult în oraşul ăsta. Foarte rău”.

Autorităţile locale au caracterizat noul Masterplan de Transport al României drept unul iresponsabil. În aceste condiţii, Timişoara nu va scăpa prea curând de traficul greu. ”Dacă nu există o centură de ocolire a a oraşului, ele vor traversa oraşul, vor afecta clădirile, vor afecta drumurile, vor produce poluare, vor produce praf”, afirmă Nicolae Robu, primarul Timișoarei.

Lucrurile sunt privite cu alţi ochi în Capitală. Parlamentarii puterii promit că varianta de ocolire a Timişoarei va fi realizată. Nu ştiu însă nici când şi nici cu ce bani.

Singurul tronson finalizat din centura Timişoarei este cel din nordul oraşului, în lungime de 12 kilometri. Rămân în faza de promisiune alţi 35 de kilometri, care ar completa inelul de ocolire al capitalei Banatului. În noul masterplan de transport, extins până în anul 2030, este stipulată construirea a 172 de kilometri de variante de ocolire, a căror costuri totale ajung la 586 de milioane de euro.

Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Adrian Hrișcu
Editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Mesajul cutremurător transmis de Regele Charles, după ce s-a aflat de înmormântare. Nu i-a fost uşor să...
Digi FM
Ce îl enervează pe Smiley la Gina Pistol: „Nu suport”. Cei doi s-au căsătorit în urmă cu doi ani
Pro FM
Charlize Theron, super distracție cu fiicele ei, la un concert Dua Lipa. "Ești cea mai cool!", i-a transmis...
Film Now
Cum arată Chuck Norris în 2025, la 85 de ani. Imagini de colecție cu celebrul actor
Adevarul
Româncă stabilită în Canada: „Costul traiului zilnic s-a dublat comparativ cu acum cinci ani”
Newsweek
Pensie mai mare cu 200 lei pentru o categorie de pensionari. Casa de Pensii anunță norocoșii
Digi FM
Gheorghe Gheorghiu parcă a întinerit după ce s-a căsătorit și a slăbit 25 de kilograme. În ianuarie a...
Digi World
De ce a fost numită 1 aprilie Ziua păcălelilor. Cum a fost aleasă data în care se fac cele mai multe glume și...
Digi Animal World
Momentul când o cățelușă imploră ajutor după ce puiul ei a fost lovit de o mașină: „A fost prima dată când...
Film Now
Dolph Lundgren, cu soția și fiica, ambele de aceeași vârstă, la restaurant. E cu 39 de ani mai mare decât...
UTV
Cum a sărbătorit Andreea Sasu ziua de naștere alături de Philipp Plein. „Mulțumesc că mă faci să mă simt...