Centura de sud a Timişoarei, motiv de scandal între autorităţi, chiar dacă, deocamdată, ea există doar pe hârtie. Şoseaua, în lungime de aproximativ 25 de kilometri, proiectată cu o singură bandă pe sens, are câteva greșeli de proiectare, susţine primarul Timişoarei, Nicolae Robu. Erorile vizează aşa-numitul Drum al Boilor, care ar urma să se intersecteze cu centura, dar care nu are prevăzută nicio descărcare. Liderii judeţeni sunt de părere că problema nu e atât de mare. În schimb, CNAIR transmite că ia în calcul construirea unui sens giratoriu în zonă.
Realizarea centurii de sud a Timişoarei, care ar urma să preia tot traficul greu din oraş, a intrat în linie dreaptă, iar, în vara anului 2021, spun autoritățile, şoferii vor putea circula pe cei 25 de kilometri. Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, spune că a identificat mai multe nereguli în proiect.
"Legenda spune că pe acest drum supranumit și Drumul Boilor localnicii își mânau animalele către pășune. Acum este un drum important din vestul țării și se pare că este și ignorat de autorități pentu că în planurile inițiale ale centurii de sud aici nu era prevăzută nicio intersecție" , Mihai Văluşescu, jurnalist Digi24 Timişoara.
"Intersecția cu drumul boilor nu este corect gestionată. Să se poarte de grijă și bicicliștilor și pietonilor și aceștia trebuie să poată trece în siguranță pe sub centură", explică Nicolae Robu - primarul Timișoarei.
Realizarea centurii costă peste 58 de milioane de lei, bani europeni.
"Iar cum socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg și în această zonă au fost găsite nereguli, spune primarul Timișoarei. Mai exact, constructorul nu a luat în calcul faptul că acest drum va fi lărgit la 4 benzi. Acum proiectul trebuie modificat", Mihai Văluşescu, jurnalist Digi24 Timişoara.
"Presupune că drumul are doar două benzi, deci trebuie să se facă o corecție acolo având în vedere, lățimea nouă care va fi de 4 benzi a acelui drum", continuă edilul-şef al Timişoarei.
"Nu cred că ar trebui să facem așa tam-tam pentru că la nivelul CJ am eliberat un certificat de urbanism în 2017. Sunt ferm convins că compania cu proiectantul pentru că acum se lucrează la proiect au au obligația de a lua de fapt aceste modificări în realizarea proiectului și după aceea în realizarea investiției propriu-zise. Nu cred că vor întârzia lucrările. Cred că trebuie urgentat de a fi puse aceste obiective date de către CJ prin certificatul de urbanism în practică", adaugă şi Călin Dobra - președinte al CJ Timiș.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care se ocupă de construirea şoselei, le transmite autorităţilor locale că în proiect pot fi făcute modificări, dar minore.
"Vă dați seama că nu ne apucăm să comentăm ce spune domnul Robu, noi ne vedem de treaba noastră, ceea ce spune orice primar din localități de acolo spune post-factum, inclusiv domnul Robu se pronunță post-factum. Dacă sunt probleme care pot fi rezolvate în perioada de proiectare fără să crească prețul contractului și fără să duca la depășirea termenelor de execuție atunci le putem lua în calcul", replică şi Alin Șerbănescu - purtător de cuvânt al CNAIR.
Centura Timișoarei este prevăzută cu 12 poduri și pasaje și mai multe intersecții la nivel, de la intrarea în Timișoara dinspre Șag, pe traseul Giroc - Moșnișa Nouă - Ghiroda -l egătura cu Centura de Nord. Aceasta din urmă are 12, 6 kilomeri.