Timp de 21 de zile, pe pagina de Facebook a Aasociației "Timișoara, capitală culturală europeană" va fi postat zilnic un material video în care cetățenii fac flotări sau genuflexiuni. Primul care s-a alăturat campaniei este solistul de la Implant pentru refuz, care a făcut… 5 flotări.
Dosarul de candidatură pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii se depune la Ministerul Culturii în 10 octombrie. Până atunci timișorenii sunt invitați să depună... un mic efort. Unii spun că nici nu înțeleg aceasta campanie:
”Sportul nu are nimic cu capitală europeană și cultură... cultură dacă ar fi ceva”,
”Cred că se referă la unitatea dintre oameni și gândirea de a fi uniți să promovăm Timișoara”,
”Prin arhitectură... prin locație”, - Dar prin flotări? ”Eh...asta din punct de vedere al sănătății”.
Reprezentanții asociației spun că sportul este folosit ca un simbol pentru cultură. ”Tot ce contează în sport e fair-play-ul, e pe primul loc corectitdinea și pregătirea. Cam acesta e mesajul translatat pe care vrem să îl ducem spre capitală culturală”, spune Simona Neumann, directorul executiv al Asociației "Timișoara, capitală culturală europeană.
”Primăria orașului sprijină asociația care se ocupă de proiectul de candidatură. Pentru proiectele de promovare, anul acesta s-au oferit 100 de mii de euro din bugetul local”, precizează Angela Novăcescu, reporter Digi24 Timișoara.
”Mai ieșit din tipare, dar nu pentru că fac timișorenii flotări mai multe sau mai puține, vom fi capitală europeană a culturii”, spune Nicolae Robu, primarul Timișoarei.
Organizatorii se laudă că în prima zi au fost trimise... 11 videoclipuri. Campania se va încheia în 19 septembrie.
Reporter: Angela Novăcescu
Operator: A. Ionescu/ D. Petcu
Editor web: Călin Țenche