„Bucşe, direcţia praf. Rupem tot. Asta e Timişoara”, spune un șofer. Aşa stau lucrurile în Timişoara, iar străzile transformate în şantier sunt proaspăt reabilitate. Toată investiţia făcută de autorităţi este ca şi aruncată pe fereastră.
Peste 70 de kilometri de carosabil au fost reabilitaţi în 2013 în Timişoara. Acest lucru înseamnă o investiţie de 40 de milioane de lei. Cu toate acestea, din cauza deselor intervenţii la reţeaua de apă şi canalizare au apărut numeroase gropi în asfalt: „Sunt foarte multe, nu multe. Dar, în principiu, bulevardele mari s-au asfaltat, dar în rest, sunt destule", „Suntem ”bucuroşi” că reparăm maşinile mult mai des".
Conductele cedează rând pe rând şi tot aşa dispare şi asfaltul de pe străzile din oraş, care, până la remedierea avariilor, arată ca niște drumuri de la ţară. Problema este că multe rămân aşa mult timp după finalizarea lucrărilor, pentru că firmele de utiliăţi nu le reasfaltează imediat, ci aleg să astupe şanturile cu pietriş.
„O medie este undeva între trei şi patru intervenţii pe zi. În Timişoara, vechimea unor reţele este chiar şi de 100 de ani. Cine sparge, trebuie să reface exact la nivelul la care a fost", afirmă Ilie Vlaicu, directorul Aquatim.
Numai societatea de apă şi canalizare din Timişoara are în medie aproximativ 1.000 de intervenţii pe an. La acestea se adaugă avariile care intervin la reţeaua de gaz sau la alte utilităţi.
reporter: Miodrag Hojda operator: Dan Şoşdean editor web: Călin Țenche