În toiul zilei, comisia de experți a vizitat lotul 1 al autostrăzii Lugoj-Deva, care măsoară 27 de kilometri și cei 12 kilometri ai autostrăzii A6 Lugoj-Calafat. Tăierea panglicii trebuia să aibă loc la amiază, dar nici măcar seara comisia nu primise un act crucial pentru inaugurarea circulației. Hârtia a venit noaptea: ”Dăm drumul la circulație? Da! Moment istoric? Da”
Avizul de mediu a fost cel care a dat planurile autorităților. Recepția celor două tronsoane trebuia să aibă loc dimineața, însă cum actul a venit doar la lăsarea întunericului, când autoritățile erau acasă, tăierea panglicii a fost înlocuită de îndepărtarea parapeților.
Momentul a fost emoționant pentru unii, mai ales că până acum nicio autostradă nu a fost inaugurată la lumina stelelor: ”Este o satisfacție profesională încununată cu succes. Pentru constructorii de autostrăzi nu există nici anotimp, nici noapte, nici zi”.
Constructorul spune însă că noaptea scoate în evidență frumusețea celor două șosele rapide. Iar reprezentanții statului sunt de acord. - E autostrada mai frumoasă noaptea, sub stele? ”E frumoasă pentru că se văd foarte mulți fluturași roșii sau albi (n.r. - se referă la sistemul de iluminare din spatele lui). Este un sistem experimental, pe care noi, pe perioada de iarnă – noapte – îl folosim ca să fie lumină, fără să folosim curent electric, ci doar energie de la panouri solare”, ne spune Adriano Scatena, constructorul A1 și A6.
Ținând cont de ora târzie a inaugurării, polițiștii au avut emoții din cauza șoferilor: ”Aveți grijă cum conduceți, e nou inaugurată, sunteți al treilea care intrați pe ea, mai sunt animale, utilaje”, - Cum de ați intrat pe autostradă? ”Din greșeală, am urmărit indicatoarele”.
Autoritățile estimează că restul de 80 de kilometri de la Lugoj la Deva vor fi construiți până în 2015, iar autostrada Lugoj-Calafat va fi gata în 2020.
reporter: Gerhald Ernst
operator: George Ștefăniță
editor web: Călin Țenche