Sistem modern, funcționare rudimentară

De mai bine de o lună, locuitorii cartierului Bujac din Arad aud zi şi noapte motoarele turate ale vidanjelor în apropierea caselor. Este soluția găsită de compania de apă, ca să suplinească problemele apărute la noua canalizare. Sistemul este în reparații, iar acum funcționează practic ca o latrină clasică.
„Se strică destul de des. Se înfundă, când plouă, îs bălţi peste tot... [Ce părere aveţi că acum, mai nou, cu vidanjera se curăţă canalizarea?] Am ajuns iarăși în anii 75!”, spune un locuitor.
„[De ce credeţi că se tot strică?] De ce?! Fiindcă nu îi făcută cum trebuie! Părerea mea! Nu are scurgere, nu are pantă, nu are... nu ştiu! [Vă amintiţi de câte ori tot vin să o repare de când s-a făcut canalizarea?] În fiecare zi!", adaugă un altul.
„În fiecare zi! Deci Dâmboviţa (n.red. - strada) e în fiecare zi! Şi mirosul e insuportabil, nu poţi ca să mai... să rezişti”, completează un alt arădean.
Încheiată în 2011, introducerea canalizării în trei cartiere de case din Arad a fost considerată un succes de primărie care a anunţat că modernizarea a costat în total 40 de milioane de euro. Cu toate acestea, problemele apărute după terminarea lucrărilor de construcţie i-au făcut pe mulţi localnici să regrete că s-au legat la noul sistem de evacuare a apelor uzate. Si tot de atunci vidanja e parte din peisajul zilnic
„Compania de apă întreţine procesul de colectare a apelor uzate cu ajutorul utilajelor din dotare, este vorba de pompe şi vindanje, pe mai multe străzi din cartierul Bujac, zilnic între orele 08:30 şi 23:00”, explică Monica Iovan – purtătorul de cuvânt al Companiei de Apă Arad.
„Practic finanţarea se realizează din sumele reţinute constructorului care a executat în mod necorespunzător lucrarea”, adaugă Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.