Locomotiva a fost adusă în 2011 în Jimbolia, fiind un obiect de mare valoare culturală, potrivit edililor locali. Acum însă, aceasta se află pe o linie dezafectată în Caransebeş. Transportul a fost efectuat sâmbătă, fără a fi anunţaţi edilii locali.
Darius Postelnicu, primarul Jimboliei, a afirmat că ”N-am avut discuţii cu Regionala pentru denunţarea contractului. Ieri, efectiv, cu ghilimelele de rigoare, mi s-a sustras locomotiva din Jimbolia, cu acte în regulă să circule pe calea ferată”.
Primăria Jimbolia a făcut solicitări la Ministerul Transporturilor pentru a cere explicaţii în legătură cu mutatul locomotivei, după ce în urmă cu două săptămâni a primit vestea acestei iniţiativei. Nici un răspuns nu a venit însă în scris.
În apărarea edilului au sărit şi colegii de partid. Alin Popoviciu, deputat PDL, susține că ”Printr-un simplu act, o apostilă, nici măcar o decizie a Consiliului de Administraţie de la CFR Infrastructură, această locomotivă a fost luată cu japca şi mutată în altă parte. De ce? Pentru că un primar din Caransebeş a considerat el că stă mai bine la el acolo”.
De cealaltă parte, Marcel Vela, primarul Caransebeşului spune că măsura a fost perfect legală, iar motivul transportului a fost recondiţionarea locomotivei ce va face parte dintr-un muzeu al căilor ferate. ”A fost ideea Asociaţiei Ceferiştilor Bănăţeni, care a solicitat primăriei susţinerea pentru pentru a-şi amenaja un spaţiu expoziţional pe care îl susţinem. Nu este vorba de niciun abuz, de niciun furt, nu a luat-o Primăria Caransebeş în patrimoniul domeniului public al municipiului Caransebeş, ci este în continuare în proprietatea Căilor Ferate Române”, ne-a declarat el.
Cum reprezentanţii Primăriei Jimbolia consideră că decizia de-a muta locomotiva este un abuz, au decis să depună o plângere penală împotriva Regionalei CFR Timișoara. Instituţia se apără însă, motivând că totul fost făcut legal, cu acordul Ministerului Transporturilor. Mircea Benec, directorul Regionalei CFR Timişoara, ne-a precizat: ”Regionala a executat un ordin de la minister, până nu au fost obţinute toate formele legale nu s-a făcut această mutare, decât în momentul în care au fost obţinute toate formele legale. Este vorba de un bun din patrimoniul CN CFR SA. CFR mi se pare că poate să-şi asume dreptul de-a face ce doreşte cu el”.
Edilii din oraşul cărăşean promit că vor ieşi săptămâna viitoare cu dovezi care să arate că demersul mutării locomotivei din Jimbolia a fost legal, iar obiectivul principal este cel de-a restaura acest obiect de patrimoniu.
Reporter: Maria Rohnean
Operator: Viorel Jiva
Editor web: Călin Țenche
Foto locomotiva: Facebook Asociația Feroviarilor Bănățeni