Şantier de autostradă, pe jumătate abandonat

Data publicării:
autostrada lilieci
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Lucrările de construire a lotului 4 din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva au început de doi ani, însă, şantierul mai mult bate pasul pe loc. Pe jumătate din lungimea viitoarei şosele de mare viteză nu se mai lucrează de 9 luni.

„Pe 12 kilometri de pe şantierul lotului 4 al autostrăzii Lugoj Deva nu se munceşte. Asta pentru că lipsesc autoruzaţia de construire şi acordul de mediu. Deblocarea proiectului este o prioritate trasată de noul ministru al TRansporturilor” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.

Traseul autostrăzii din vestul ţării a fost făcut din birou. O dovedeşte faptul că, în zona Şoimuş, judeţul Hunedoara, şoseua rapidă trece pe deasupra unei peşteri cu habitat protejat, iar constructorul nu a avut voie, prin acordul de mediu, să muncească aici.

„Pentru a proteja habitatul din această peşteră, unde specialiştii de mediu spun că trăiesc lilieci protejaţi de lege, s-a propus devierea traseului autostrăzii în această zonă. Asta înseamnă un an întârziere pentru că trebuie făcute exproprieri suplimentare, un nou proiect tehnic şi obţinute avize şi autorizaţii noi” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.

În plus, în calea autostrăzii stau şi doi stâlpi de înaltă tensiune, pentru care, până acum, nu au fost obţinute avizele necesare de relocare.

„Devierea traseului ar implica fie realizarea unui viaduct mai lung, care ne-ar duce la costuri exponențial mai mari față de ce avem astăzi, fie devierea printr-un versant cu deblee foarte adânci sau, momentan nu avem făcute investigații, există posibilitatea să fie necesar un tunel în zonă”, susține Adrian Blejan, directorul Direcţiei Proiecte Autostrăzi CNADNR.

În aceste condiţii, constructorul crede că nu va termina autostrada nici până în anul 2020, în condiţiile în care termenul este 2018. Lotul 4 din acest tronson de autostradă este construit de asocierea  Tehnostrade - Spedition UMB, iar costurile se ridică la 419,4 milioane lei fără TVA. 

Reporter: Caterina Ledrer

Operator: Adrian Ionescu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Peștele de 5 ori mai ieftin decât somonul, dar la fel de sănătos. Mulți români îl ocolesc însă
Digi FM
Tudor Chirilă, despre serialul-fenomen Adolescence: „M-a cam dărâmat, ar trebui să fie parte din modulul...
Pro FM
Bianca Censori vrea să-l părăsească pe Kanye West, dar se teme: „El controlează atât de multe aspecte ale...
Film Now
Channing Tatum și transformările la care și-a supus corpul. Actorul nu va mai accepta roluri pentru care...
Adevarul
Caz bizar. Un bărbat a ajuns la spital după ce a rămas cu mâna prietenei sale blocată în gură
Newsweek
Pensiile cresc cu sume între 100 și 700 de lei în luna mai. Beneficiază 1.000.000 de pensionari
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De ce nu e bine să asociem friptura cu cartofii prăjiţi. Explicaţiile medicului Mircea Beuran
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Maria Shriver, detalii sfâșietoare despre divorțul de Arnold Schwarzenegger: „Mi-a frânt inima, mi-a zdrobit...
UTV
Luminița Anghel, confesiuni dureroase despre fiul adoptiv: „Nu vrei să știi ce priviri, câtă ură… mi-a fost...