”Stimați utilizatori ai tramvaiului, semnatari ai scrisorii deschise catre Primar”, începe Nicolae Robu postarea pe Facebook, din care desprindem câteva idei:
”Da, din păcate, timișorenii utilizatori ai tramvaiului trebuie să suporte condițiile cumplite pe care le-ați descris dv. De ce?
a. Pentru ca și dacă aș fi declansat procesul de achiziție de tramvaie în prima zi de mandat, până la ora actuală nu am fi putut avea niciun tramvai nou! La Cluj (...), licitatia de achiziție a 12 tramvaie a fost lansată cand dl. Emil Boc era Prim Ministru, iar in prezent Clujul are abia 2 tramvaie noi -arătoase, e drept, dar... departe de ce mi-as dori eu pt Timisoara-
b. Pentru că, o spun cu toată sinceritatea, achiziția de tramvaie noi nu poate fi o prioritate pentru Timișoara, încă. Și asta nu pentru că nu mi-ar plăcea mie să fie, ci pentru că, pur si simplu, nu poate fi. Un tramvai nou costă minimum minimorum 1,5 milioane euro (dar mai degrabă 2 milioane). În Timișoara avem la un moment dat pe traseu circa 60 tramvaie. O innoire cât de cât serioasa ar necesita măcar 30 tramvaie noi. 30 tramvaie noi costa 45 - 60 milioane euro. Costul creditului aferent - pentru că, evident, nu dispunem de acești bani- ar ridica totalul costurilor la 90-120 milioane euro, ceea ce doar un iresponsabil și-ar putea asuma”.
Care este proiectul Robu privitor la tramvaie?
a. Reabilitarea radicală a 20 de tramvaie vechi, astfel încât acestea să devina ca noi
b. Achiziția cu fonduri europene nerambursabile a circa 30-40 tramvaie noi, printr-un proiect pe exercițiul programatic 2014-2020, precizează primarul Nicolae Robu.
Banii pentru achiziția de tramvaie noi, reorientați pentru susținerea proiectului ”Robu pentru Timișoara”
El explică faptul că în ”proiectul Robu pentru Timișoara”, prioritate absolută o are realizarea / lărgirea de subpasaje, reabilitarea / lărgirea de carosabile și trotuare, managementul inteligent al traficului, reabilitarea centrului istoric, retehnologizarea COLTERM.
”Ei, ca să pot asigura aceste zeci de milioane de euro, am reorientat creditul de 25 milioane euro de la achiziția de tramvaie la susținerea proiectelor europene și l-am suplimentat la 35 milioane euro. În lipsa acestei decizii, Primăria Timișoara ar fi ajuns ca celelalte titulare de proiecte din România și că Romania, în ansamblul ei, cu multe proiecte câștigate și contractate și cu sub 10% implementate”, susține primarul Timișoarei pe Facebook.