RATT: muzeu de 3,5 milioane de lei, investiții zero. Niciun leu nu merge spre reabilitarea șinelor

Data publicării:
ratt prima

Orașul Timișoara este străbătut de zece linii de tramvai care însumează peste 134 de kilometri. Doar jumătate din șine au fost modernizate la începutul anilor 2000. Restul așteaptă, sub rugină, investiţii de 20 sau chiar 30 de ani.

Liniile pe care circulă tramvaiele 4 şi 6 sunt unele dintre cele mai aglomerate din oraş, dar şi printre cele mai vechi. Pe lângă faptul că sunt ruginite, şinele au început să crape. Tot ce au făcut angajaţii companiei de transport a fost să peticească spărturile.

Îngrijorător este și faptul că 50% din transportul în comun din oraş este asigurat de tramvaie, iar din cauza infrastructurii proaste și a tramvaielor învechite viteza de deplasare nu depăsește 14 km/h.

Valurile Dunării. Dacă nu te ţii bine de bară în tramvai, tot pe jos”, ”50% ce a fost făcut sunt bune. Ce nu… salut! Aşa rămâne. Uitaţi-vă de la Balta Verde până aici, că circulaţi şi dumneavoastră, îi jale. Porţiuni: de la gara mica la Spitalul Victor Babeş, îi jale”.

Așadar, perspectiva construirii unui Muzeu al Transportului, care ar înghiți tot bugetul de investiții al Regiei Autonome, deși infrastructura este la pământ, îi îngrozește pe cei care zilnic sunt nevoiți să urce în aceste pericole pe roți: ”Nu e normal. Siguranţa noastră unde e?”, ”Investițiile ar fi trebuit făcute în tramvaie noi, nu sunt de acord cu muzeul”.

Și cei care conduc zilnic aceste tramvaie sunt sceptici în ceea ce privește strategia de investiții. ”Îi bine să facă şi muzeul ăla, dar nu-s bune şi liniile. Să se mai repare pe unde este. Ce să facem?! Tramvaiele sunt bătrâne, sunt vechi, liniile sunt bătrâne. Tre' să facem în aşa fel să fie bine şi la unul şi la altul”, susține o vătmăniţă.

Însă cei din conducerea RATT par a nu vedea problemele din propriul garaj și din oraș, ba mai mult consideră necesară investiția actuală.

”Este o investiție la care noi ținem foarte mult, ținând cont și de faptul că Timișoara dorește să devină o capitală culturală. Cred că, în felul acesta ne-am aduce și noi un aport important”, ne-a declarat Cosmin Bradu, purtătorul de cuvânt al RATT.

Viitorul Muzeu al Transportului va găzdui tramvaiele de epocă ale Timisoarei, cum este cel tras de cai, tramvaiul restaurant, vagonul platforma din 1900 sau tramvaiul Gemenele, construit in 1927. Intrarea va fi contra cost, dar până acum conducerea regiei de transport nu a stabilit preţul unui bilet.

Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Adrian Ionescu
Editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
cartofi
Executivul a alocat mai mulți bani Programului de susținere a producției de cartof în acest an. Care este suma
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...