400 de oameni au dat Like postării de pe Facebook, în care li se cerea părerea cu privire la construcţia fântânii. Suficient, consideră primarul, pentru ca proiectul să fie demarat. Asta, în condiţiile în care populaţia Timişoarei este de aproape 1.000 de ori mai mare.
„Cine vorbește de sondaje ar trebui să știe că la nivelul României, țară cu 20 de milioane sunt relevante sondaje pe 1.100 de subiecți”, spune Nicolae Robu, primarul Timișoarei.
Modalitatea prin care edilul Timişoarei ia deciziile i-a atras destui contestatari. Cei mai mulţi s-au plâns că sondajul ar fi fost irelevant, dar şi că rezultatele ar fi fost influenţate de faptul că primarul a şters mai multe comentarii.
„Eu nu sunt obligat să dialoghez cu orice imbecil. Prin urmare, cei care mă jignesc, cei care când eu vorbesc despre un subiect, ei duc discuția la un cu totul alt subiect, nu au ce căuta în acest club”, susține Nicolae Robu.
„Cred că o decizie ar fi trebuit luată cu o largă consultare a populației orașului. Un sondaj pe Facebook este o chestie absolut subiectivă. În primul rând că se adresează acelora care au o relație personală cu domnul Robu sau, mă rog, sunt în cercul lui de prieteni”, apreciază Bogdan Herzog, consilier local.
Cum vi se pare că deciziile sunt luate pe Internet?
- „Nu mi se par corecte. E foarte rău că au loc pe Facebook pentru că nu toată lumea stă pe Facebook. Lumea serioasă se ocupă de cu totul altceva”
- „Nu sunt în măsură să îmi dau cu părerea, dar cred că sunt niște bani investiți aiurea”, - De ce? ”Nu știu. Ar putea de exemplu să replanteze pomii în Piața Libertății”
- „Acum în 2015 mă gândesc că majoritatea proiectelor și informațiilor circulă mult mai ușor pe spațiul virtual”.
Nicolae Robu susţine că a luat ca model Barcelona atunci când a venit cu idea construcţiei viitoarei fântâni.
„În această zonă va fi implementat proiectul în valoare de două milioane de euro. O fântână ornamentală cu jocuri de lumini și apă pe un fundal muzical. Tot aici se vor organiza concerte, spectacole, seri de film și vor fi proiectate chiar și meciuri de fotbal”, spune Angela Novăcescu, reporter Digi24 Timişoara.
Primarul Timişoarei are o activitate intensă pe pagina de Facebook, acolo unde a postat deja 70 de sondaje. Mai mult, edilul şi-a deschis şi un canal de YouTube, unde îşi postează mesajele în care se filmează cu telefonul mobil.
Fântâna arteziană de pe râul Bega nu este singurul proiect a cărui soartă a fost decisă pe Facebook. În mod similar, primarul a luat decizii după ce i-a chestionat pe locuitorii oraşului cu privire la înfăţişarea unei pieţe publice din centrul istoric, dar şi culoarea tramvaielor din oraş.
Reporter: Angela Novăcescu
Operator: Dan Petcu
Editor web: Călin Țenche