Lotul 1 al tronsonului de autostradă dintre Lugoj și Deva are 27 de km, dar șoferii nu circulă decât pe 15, pentru că la capătul șoselei rapide nu există prevăzută nicio coborâre. Ca șoferii să nu rămână blocați, la mijlocul autostrăzii sunt redirecționați pe A6 și ajung pe centura Lugojului.
Practic, în loc ca pe autostradă să se circule de la Belinț la Traian Vuia, șoferii au acces pe șoseaua rapidă doar de pe centura Lugojului. În plus, există pasaje întregi unde muncitorii încă fac retușuri.
În momentul în care s-a făcut recepția autostrăzii, firma de construcții promitea că toaletele vor fi funcționale. Acum însă autoritățile susțin că în zonă nu există curent electric, iar din această cauză grupurile sanitare sunt închise.
Și reprezentanții Companiei de Autostrăzi promiteau anul trecut că toaletele vor fi funcționale în 2014. "În legătură cu toaletele din spațiile de servicii - acestea sunt finalizate şi sunt funcţionale, antreprenorul luându-şi angajamentul ca până la finalizarea branşamentului la reţeaua de distribuţie electrică, să asigure furnizarea de energie electrică prin intermediul generatoarelor de curent electric", preciza Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale.
Nici măcar la capitolul siguranță lucrurile nu sunt cum ar trebui. O altă problemă pentru șoferi sunt câinii comunitari care sunt prezenți pe tot parcursul șoselei rapide. Lotul 1 al autostrăzii Lugoj-Deva a fost inaugurat în decembrie 2013 și a costat 681 de milioane de lei.
reporter: Gerhald Ernst operator: Dan Șoșdean editor web: Călin Țenche