Nu doar faptul că tronsonul din România nu este deocamdată legat cu cel din Ungaria este o problemă. Şi lipsa unui punct de trecere al frontierei pe autostradă va da peste cap traficul din apropierea oraşului Nădlac. Până vara viitoare, dacă vor dori să treacă frontiera, şoferii care vor veni pe autostrada Nădlac - Arad vor trebui să coboare de pe autostradă, să parcurgă acest drum de legătură şi să urce din nou pe Drumul Naţional 7.
Discuție constructor - ministru: ”Dacă vor staţiona maşinile, camioanele mari pe acest drum, se va bloca drumul. Nu se va putea face depăşire, circulaţia pe celălalt sens nu se va putea desfăşura. Noi ne gândim şi vă propunem să deschidem circulaţia mai puţin pentru traficul greu”.
”Dacă lăsăm toată circulaţia ar însemna să fie nişte cozi infernale şi să despărţim: o parte, nu ştiu, tonajul cel mai mare pe drumul vechi, tonajul mic pe autostradă”, spunea Ioan Rus, ministrul Transporturilor.
Vestea nu îi încântă pe şoferii de camioane care aşteaptă deja de aproape doi ani ca lucrările la autostradă să se termine şi să poată trece fără probleme de frontieră. - Şase luni în plus ţi se pare mult la cât aţi aşteptat până acum? ”Mi se pare foarte mult! Mi se pare enorm! Trebuia, părerea mea, să fie gata demult, să se circule mult mai bine, să nu mai fie cozile care sunt!”, ”E o mare prostie! Ce să zicem? Ca în România, acelaşi lucru tot timpul se întâmplă. Ceva... nu se adună la un loc toate. Aiurea!”, ”Ca de obicei. E un lucru normal în România!”, - Şi vă împăcaţi cu ideea asta? Deja sunteţi liniştit? ”Suntem împăcaţi demult! Nici măcar n-avem speranţe şi nici nu tragem vreo idee vreodată ca cineva să facă ceva pentru noi”.
Soluţia este la fel de dezavantajoasă şi pentru locuitorii din Nădlac, care au sperat că autostrada va scăpa oraşul de traficul greu. ”Pentru oraşul Nădlac, să ştiţi că nu se schimbă nimic! Disconfortul nădlăcanilor va rămâne acelaşi, cozile de camioane vor fi aceleaşi”, afirmă Vasile Ciceac, primarul din Nădlac.
Autostrada Nădlac - Arad trebuia să fie gata încă din aprilie 2013, însă lucrările au fost întârziate din cauza problemelor cauzate de constructori. Partea maghiară a anunţat iniţial că va termina sectorul dintre Mako şi graniţă în septembrie 2014, însă şi la vecini se lucrează în acelaşi ritm, aşa că inaugurarea a fost amânată pentru iunie 2015.
Reporter: Dan Codre Operator: Cristian Kovacs Editor web: Călin Țenche