Cadrele didactice specializate au imitat prințese, prinți sau dragoni în cadrul unui workshop în care s-au perfecționat în metoda de predare cunoscută de americani drept storytelling. Tehnica seamănă cu ceea ce jurnaliștii numesc „Show, don't tell", adică "Arată, nu spune" și funcționează și în cazul copiilor cu probleme de sănătate, cum ar fi deficiențele de auz sau autism, sau care provin din medii defavorizate.
Profesorii susțin că predarea lecțiilor prin povești are numeroase avantaje:
”Pentru copiii surzi tot ceea ce noi putem prezenta mai vizual înseamnă mai mult decât ceea ce pur și simplu predăm ca o lecție. O poveste cu imagini rămâne cu ei”,
”Povestea este unul dintre cele mai bune instrumente prin care poți face un copil să fie atent. Atenția copiilor poate fi focusată doar un anumit timp, iar prin poveste și joc extinzi acest timp în care vrei să-i înveți ceva”,
”Copiii se recunosc foarte bine în personajele din povești, pot să își aleagă un personaj. Prin metoda acesata, Storytelling, poți să construiești o poveste și să cunoști mai bine copilul”.
Tehnica a fost folosită mai întâi în Statele Unite, însă după ce a fost preluată și de europeni, elevii au avut rezultate mai bune la învățătură.
”Metoda am preluat-o din Statele Unite pentru că e o metodă nonformală de dezvoltare, de predare, de înțelegere a lumii, a vieții, a contextului și care a fost folosită cu succes”, spune Ada Gabor, managerul biroului din Timișoara al United Way România.
”Povestea în general aduce foarte mult lucru cu tine, o dezvoltare personală foarte mare, o dezvoltare a încrederii în sine, o dezvoltare a capacității de a asculta, o ascultare activă”, adaugă Mihaela Cârdu, vicepreședinte și voluntar Babel Education.
Pe lângă aceste aspecte, s-a constatat că storytelling-ul îi ajută pe tinerii cu probleme să își îmbunătățească memoria, să învețe cuvinte noi și să își dezvolte limbajul, pentru că metoda poate fi adaptată pentru orice disciplină.
Reporter: Raluca Popa
Operator: Dan Petcu
Editor web: Călin Țenche