Peisajul din imagini, deşi pare mai degrabă filmat la malul mării, e de fapt la câmpie, în vecinătatea autostrăzii Nădlac - Arad. Imediat ce s-au apucat să sape şanţurile din jurul şoselei, constructorii şi-au dat seama că profilul terenului nu-i va ajuta deloc în tentativa lor de a ţine terasamentul uscat.
”Sub un strat de sol vegetal care măsoară maxim jumătate de metru, constructorii au găsit un strat consistent de argilă. Acest strat este foarte puţin permeabil şi nu permite ca apa de ploaie să se scurgă în sol”, ne spune Dan Codre, reporter Digi24 Timișoara.
În plus, din cauza ploilor din ultimele luni, cele mai bogate în precipitaţii din ultimii 10 ani, bazinele de decantare au fost inundate şi de jos în sus, de apa venită din pânza freatică.
”Ca să scape de aceste adevărate heleşteie din apropierea terasamentului, constructorii vor trebui să le mute dincolo de actuala limită a autostrăzii, adică dincolo de gardul de protecţie. Această soluţie însă presupune noi exproprieri”, precizează Dan Codre.
Pentru participanţii la trafic, lucrările neterminate înseamnă prelungirea termenului pentru ridicarea restricţiei de viteză de 100 de kilometri pe oră, restricţie în vigoare din ziua în care autostrada a fost deschisă circulaţiei.
- Sunteţi mulţumit de autostradă? ”Da, numa' să se ridice restricţia de 100 de kilometri la oră. Trebuia să se ridice de două luni”, - Ce spuneţi că încă nu s-a ridicat? ”Păi... destul de rău!”,
”Ca în orice ţară europeană din care venim noi, e normal că limita trebuie să fie că este în construcţie! Nu este că e terminată!”,
”Aştept 130 dar e bine şi cu 100 faţă de cum se circulă în altă parte”.
Lotul I al autostrăzii Nădlac - Arad trebuia să fie gata încă din aprilie 2013. După refacerea licitaţiei şi atribuirea lucrării unui nou constructor, noul termen de predare a fost mijlocul lunii ianuarie 2015. Deocamdată nu a fost stabilit un termen oficial la care autostrada să fie finalizată şi recepţionată de CNADNR.
CNADNR a refuzat să facă recepţia lotului I al autostrăzii Nădlac - Arad
Redactor: Dan Codre
Operator: Cristi Kovacs
Editor web: Călin Țenche