Mașinile parcate în acest loc acoperă și o parte din traseul pentru biciclete. Tocmai din acest motiv, mersul pe două roți este uneori îngreunat. Iar lista neregulilor de pe piste este completată de biciclişti: „Să intri cu mașina pe malul Begheiului, pe pistele de bicicliști și pietoni mi se pare, așa, o chestie de bun simț", „Dacă vin două biciclete, posibil să nu putem trece unul pe lângă altul. Dar la borduri sunt multe locuri unde nu se poate circula. Trebuie să cobori de pe bicicletă că sunt bordurile prea înalte", „E cam dificil, sunt cam aproape de bordură și... ai existat și alte cazuri când au fost parcate mașini".
Mai mult, un biciclist din Timişoara a filmat traseul greoi pe care îl are de parcurs zilnic, iar imaginile le-a postat pe Youtube. Toate defectele pistelor şi nemulţumirile bicicliştilor din Timişoara au ajuns şi la urechile primarului Nicolae Robu.
„Executanții nu pot să facă după indicațiile primarului, ei trebuie să facă după un proiect. Și până la urmă se realizează pistele cu acele imperfecțiuni. Ceea ce nu va ieși așa cum ne-ar fi plăcut să iasă în cadrul acestui proiect vom remedia ulterior, după ce vom fi dezlegați să mai facem intervenții”, precizează Nicolae Robu.
Potrivit normelor după care se acordă finantarea europeană a proiectelor, acestea nu pot fi modificate atata timp cât lucrările sunt în garanţie.
Uneori realitatea dintr-un birou, e diferită de cea de pe teren. În timp ce în alte părți pista pentru biciclete trece pe sub poduri, la Podul Traian, aceasta se oprește chiar în acest zid. „Acolo este o ieșire, pe deasupra, dar pentru cei ce doresc să iasă. Altminteri se va face o străpungere și se va putea sigura continuitate pe mal", declară Robu.
Pistele de biciclete ce vor fi realizate în cadrul proiectului de reabilitare a malurilor Begăi se întind pe 20 de kilometri. Valoarea totală a lucrărilor este de peste 25 de milioane de lei şi trebuie să fie gata până în vara anului viitor
Reporter: Miodrag Hojda
Operator: Viorel Jiva
Editor web: Călin Țenche