”Asfaltul de pe marginea pistei a crăpat încă din timpul lucrărilor din cauza utilajelor şi a şoferilor care au urcat cu maşina pe ea. Angajaţii Apelor Române au astupat crăpăturile, aşa se face că pista nouă este inaugurată cu petice”, spune Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timişoara.
Peticele se întind pe o distanţă de 7 kilometri din cei 37 cât măsoară pista, de la Podul Modoş, de la marginea Timişoarei până la graniţa cu Serbia. Bicicliştii care au parcurs întreg traseul au numai critici la adresa constructorului:
”Mi se pare peticită, stricată, cârpită. Recepționăm astăzi o pistă de biciclete peticită”,
”Nu este îndeplinit confortul pentru o călătorie întinsă. Sunt denivelări datorită peticelor”,
”Denivelări şi alte chestii. Eu am fost şi până la graniţă cu Serbia şi am văzut cum arată pista”.
Constructorul susţine că a făcut lucrarea cât a putut de bine având în vedere bugetul alocat, de 1,7 milioane de euro. Chiar el recunoaşte că în realizarea pistei s-au investit prea puţini bani, fiind cea mai ieftină construită vreodată în România.
”Este substanţă specială de tratament la rece care închide fisurile. Această lucrare s-a făcut cu jumătate din preţul ei corect. Dacă mai găsiţi una, o lucrare pe banii ăştia, în România sau în toată lumea, eu mai fac una pe banii mei”, spune Gheorghe Griguţa, constructor.
Administratorii traseului ce leagă ţara noastră de vecinii sârbi cunosc şi ei situaţia şi susţin că orice remediere va fi făcută din banii constructorului, pentru că garanţia pentru lucrare expiră abia peste 2 ani.
”Îi executăm garanția dacă nu o face aşa cum trebuie. Se plângea că a fost foarte ieftină, dar acesta era bugetul şi a trebuit să îl respectăm”, spune și Ervin Luci, directorul Apelor Române Banat.
Dincolo de denivelări şi petice, pista de cicloturism de pe malul Begăi este singura din ţară care ajunge până la graniţă. Ea urmează să fie continuată şi pe teritoriul Serbiei, pe 41 kilometri până în Zrenjanin, dar sârbii întârzie să înceapă lucrările.
”Anul următor vom primi şi fondurile necesare şi sper că va fi finalizată construcţia efectivă în anul 2017, când cetăţenii noştri vor putea veni din Serbia până în Timişoara”, ne-a declarat Dusco Radisic, viceprimarul oraşului Zrenjanin.
Când va fi gata şi pista de pe teritoriul Serbiei, la graniţă va fi deschis, cel mai probabil, un punct de trecere a frontierei, pentru ca bicicliştii să poată ajunge în ţara vecină. Momentan, ei se bucură de 37 de kilometri pe teritoriul românesc, care au fost inauguraţi printr-un concurs de ciclism.
Cu maşina pe pista de biciclete. Bicicliştii cer amplasarea unor stâlpişori care să blocheze accesul autoturismelor
Reporter: Caterina Ledrer
Operator: George Ştefăniţă
Editor web: Călin Țenche