Compania de drumuri a primit patru oferte pentru continuarea lucrărilor de la pasajul din apropierea CET Arad, iar, dacă totul decurge conform planului, aglomeraţia din zonă ar putea deveni o amintire până la sfârştiul anului.
„La pasajul de lângă CET Arad s-a lucrat în două etape, mai întâi în 2012 şi mai apoi între 2014 şi 2015. Lucrările, deşi avansate, nu sunt tocmai aşa cum par. Compania Naţională de Drumuri susţine că doar 61% din lucrare a fost realizată până în acest moment” - Dan Codre, reporter Digi24 Timișoara.
Constructorii mai au de lucru la calea de rulare, la instalarea rosturilor de dilataţie, dar şi la porţiunile ce leagă pasajul de şoseaua de centură.
„E foarte mare nevoie de pasaje şi ar fi cel mai indicat să ne aliniem şi noi la standardele UE”, spune un arădean.
„Ar fi foate bine, dar cât mai repede dacă s-ar termina pasajul. Deoarece, calea ferată dublă de aici ne omoară. Şi ne strică tot timpul de condus. Diagrama. Ne termină!”, spune șoferul unui autocamion.
„Să sperăm că va fi adevărat. Ne-am săturat de promisiuni!”, adaugă un alt participant la trafic.
Lucrările au fost sistate în martie 2015 şi de abia acum, după mai bine de un an, DRDP Timişoara a organizat o nouă liciteţie. Suma pusă la bătaie pentru finalizarea lucrărilor este de 30 de milioane de lei. 4 firme au depus oferte.
„Contractul de realizare a pasajului peste calea ferată Brad-Curtici a fost reziliat în martie 2015 deoarce constructorul nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale. Altfel spus, firma nu a terminat lucrarea în termenele impuse prin contratc”, explică Alina Sabou, purtătorul de cuvânt al DRDP Timişoara.
Finalizarea lucrărilor la pasajul peste calea ferată din zona CET Arad va rezolva doar parţial problema aglomeraţiei de pe centrua de nord a oraşului. Început în acelaşi timp, al doilea pasaj, cel din partea de est a Aradului, e abandonat de 4 ani, iar lucrările sunt şi mai puţin avansate.
Reporteri: Dan Codre, Caterina Ledrer
Operatori: Cristian Kovacs, Adrian Ionescu