Podul nu va fi ridicat în totalitate, din cauza structurii sale complexe (sunt trei poduri, de fapt), ci doar partea de carosabil care permite vizibilitatea la sistemul de reazeme (fixe si mobile). Ridicarea se va face treptat, pe portiuni de aproximativ 11 cm, practic se vor pune niște blocuri de beton sub grinzile care susțin structura ridicată, după care va fi ridicată din nou, până la atingerea elevației maxime față de cota actuală: aproximativ 50 de centimetri.
Pentru această operatiune va fi nevoie de 16 oameni, câte patru la fiecare presă hidraulică. De ce s-a recurs la această metodă? Este mai simplă, rapidă și, deopotrivă, mai ieftină decât alternativele ei: folosirea de grinzi laterale, eșafodaje metalice sprijinite pe blocuri de beton turnate în albia canalului Bega, macarale de mare capacitate - peste 300 tone fiecare.
Tablierul care va fi ridicat are aproximativ 285 de tone la care se adaugă sistemul de ridicare ce cântărește circa 40 de tone. După ce podul va fi înălțat, reazemele vor fi inspectate și, după caz, recondiționate sau înlocuite.
Recent, autoritățile au anunțat că navigația pe Bega este în continuare permisă, dar cei care circulă cu vase, pe canal, vor fi nevoiți să întoarcă înainte de trecerea de sub pod. CITEȘTE: Timișoara - cale întoarsă pe Bega, la trecerea pe sub podul Michelangelo
Intersecția este acum în șantier: în curând, pentru a ajunge de pe bulevardul Vasile Pârvan pe bulevardul Corneliu Coposu, şoferii vor trece printr-un pasaj subteran, care va avea o lungime de 583 de metri. Valoarea proiectului este de 40 de milioane de euro. CITEȘTE: Încep lucrările la pasajul Michelangelo
Reporter: Ioana Sapianu
Editor web: Călin Țenche