24 de ore din 24, 7 zile din 7, Liviu Giurgiu conduce echipa de informaticieni care au grijă ca fiecare apel de urgență făcut de olandezi să ajungă în timp util la autorități. Fie că e vorba de jafuri, accidente sau atentate, tot sistemul de comunicații e monitorizat din vestul României.
„Pentru apelurile de urgență este o entitate, o entitate guvernamentală cea care gestionează 112 și asta este să spunem unul din punctele cele mai fierbinți, dacă ai o problemă și se întrerupe fibra ... 112 este mission critical”, explică Liviu Giurgiu, inginer.
În centrul de it de la Timișoara în care francezii au investit 2 milioane de euro, 500 de informaticieni muncesc la foc continuu pentru ca internetul și telefonia din toată Europa să meargă ca unse. Chiar și așa, provocarea sunt apelurile de urgență.
„Avem servicii de 112 de urgență, de ambulanță, de poliție care sunt cele mai prioritare”, spune un informatician.
„Suntem cumva ochii, ei sunt mâinile, cu ajutorul calculatoarelor […] ducem la capăt alarmele și problemele pe care le întâmpinăm în fiecare”, povestește un altul.
„La cea mai măruntă alarmă să zic așa, când ne apare ceva , la care trebuie să facem ceva, ei intervin”, completează un alt coleg.
Compania de IT a ales să-și deschidă la Timișoara cel mai mare centru de operat rețele din lume datorită calității informaticienilor români.
„Este cel mai mare. De ce este cel mai mare? Este cel mai divers.Cred că este o dovadă a potențialului oamenilor de aici, cu abilități tehnice, poligloți, noi vorbim opt limbi aici”, spune Friedrich Trawoeger, managerul companiei de IT.
Peste 20 de firme din Europa, Asia și Statele Unite depind de informaticienii din Timișoara.
Reporter: Vlad Ungar
Operator: George Ștefăniță