În fiecare săptămână, zeci de coșuri cu fructe proaspete sunt livrate la sediile companiilor din Timișoara. A fost ideea Adelinei, o tânără din județul Timiș, care, cu ajutorul unei mascote, a găsit soluția să își vândă recolta în afara piețelor. I-a convins pe directorii de multinaționale să premieze orele suplimentare făcute de angajați cu fructe.
Andreea Cădariu, director financiar la o companie IT, ne explică: ”Chestia asta cu fructe, ciocolată... clar, începi ziua mult mai motivat. Plus că sunt colegi care dacă au foarte mult de muncă și găsesc aici un fruct când le este foame prinde foarte bine, adică e dublu efectul”
Recompensa e apreciată de angajați, care nu mai trebuie să părăsească biroul ca să-şi cumpere prânzul: ”A fost un punct forte pentru mine când am auzit, pe mine personal chiar mă ajută, adică aștept ziua de marți când vin fructele”, ”Avem fructe în fiecare săptămână, să mergem noi să luăm? Atunci e altceva”.
În plus, firma se asigură că salariații duc un stil de viață sănătos, mai ales că unele companii nu mai oferă gratuit abonamente la sala de fitness sau la spa. Dar fructele ajută la socializare.
Și chiar dacă recompensele cu vitamine sunt tot mai căutate, Adelina şi partenerii ei de afaceri trebuie să aibă grijă şi de livada care le asigură existenţa de zi cu zi: ”Noi ne trezim dimineața la ora patru ca un coș ca acesta cu fructe să ajungă pe masa unor angajați”, afirmă Adelina Hobeanu
Cei de la Direcția Agricolă susțin că prea puțini agricultori au reușit să ajungă la clienți fără să treacă prin piață. Iar vânzarea în masă a recoltei e imposibilă!Ionică Prohab, şef serviciu la Direcția Agricolă Timiş, susține că ”supermarketurile, dar şi producătorii, au o problemă: producătorii nu sunt asociaţi, iar hypermarketurile nu pot prelua individual”.
Ca atare, fiecare pe cont propriu, iar afacerile inedite, precum cea a Adelinei, au şansa să se extindă rapid în toată regiunea.
reporter: Gerhald Ernst
operator: Dan Șoșdean
redactor: Călin Țenche