„Hello! I am the mistery car! That’s all folks!
Cu un buget de 500 de euro, viitorii ingineri au construit un vehicul care poate fi ghidat printr-o aplicație de pe un telefon cu sistem android sau de pe laptop, și care recunoaște rapid semnele de circulație. Împărțiți în opt echipe, studenții înscriși în competiție au dezvoltat de la zero soft-ul care să le ducă mașinuța pe podiumul câștigător.
„Senzorii laterali ne ajută să nu ne lovim cât de cât de pereți, chiar dacă am avut mici probleme cu ei, dar e cât de cât sigură. Senzorii primesc date exact și no, mențin mașina pe mijlocul drumului”, explică un participant.
„Spre deosebire de celelate echipe, folosim un protocol de comunicare între două controlăre. Aceste două micro controlăre trebuie să comunice între ele, să facă procesarea de imagini și să recunoască și senzorii”, spune un alt participant.
Competiția a avut mai multe probe. Fiecare mașinuță trebuia să recunoască repede semnele de circulație și să parcurgă fără probleme un traseu în care să respecte indicatoarele.
Și pentru că mașina viitorului poate fi o responsabilitate mare pentru tinerii ingineri, fiecare echipa s-a bucurat de ajutorul și sfaturile unui mentor.
„Într-adevăr au fost idei și bune și rele. Cele mai bune au fost puse în aplicare. [Pot fi aceste softuri folosite și în companii mari?] Cel mai probabil, da. Probabil că vor avea nevoie de îmbunătățiri, dar ideea de bază este, ideea de bază trebuie luată în considerare”, explică Constantina Elena, mentor.
La finalul competiției, cele mai bune creații au fost recompensate. Echipa câștigătoare a luat acasă premiul cel are, de șase mii de lei.
„Cu soft-ul o să îl mai dezvoltăm, este bine pus la punct și probabil că dacă investim în el s-ar putea să devină unul și mai bun, cu detecții vocale, cu comenzi vocale. S-ar putea să devină unul fain, să facem o mașină și mai bună și mai inteligientă”, povestește Iacob Marian, membrul echipei câștigătoare.
Reprezentanții companiei care a organizat competiția susțin că prin astfel de evenimente speră să găsească angajați valoroși, chiar dacă nu au terminat încă facultatea.
„Ca să-i ajutăm pe studenți ca să vadă ce înseamnă să lucreze în lumea automotive la o scară mai mică ce e drept și în al doilea rând pentru a ne acoperi nevoie de recrutare, pentru că Compania noastră crește în continuare foarte mult și avem nevoie de cât mai mulți absolvenți de calitate”, adaugă Maria Marcovici, specialist relații publice.
Competiția companiei de automotive se află deja la a treia ediție, iar anual reușește să stârnească interesul câtorva sute de studenți, care răspund unor adevărate provocări inginerești.
Reporter: Mihaela Crețu
Operator: George Ștefăniță