Un an şi trei luni i-au trebuit CNADNR să găsească un nou constructor pentru lotul II al autostrăzii dintre Nădlac şi Arad. Vestea semnării contractului vine cum nu se poate mai bine având în vedere că lotul I, cel mai apropiat de graniţă, este aproape gata şi fără lotul doi acesta era practic inutilizabil.
Aparent, pe lotul II al autostrăzii Nădlac Arad nu ar mai fi mult de muncă. Pe aproape toată distanţa de 16,6 km a fost turnat asfalt, iar constructorii înainte să plece de pe şantier au apucat să monteze chiar şi indicatoare.
Lucrurile nu sunt însă atât de simple din punctul de vedere al constructorilor ce vor prelua şantierul. Aceştia au făcut deja o evaluare a situaţiei în momentul în care au depus oferta pentru licitaţie şi se pregătesc acum să rezolve problemele apărute în ultimele 15 luni în care şantierul a fost abandonat.
”Mai există ceva terasamente de executat, nişte relocări de conducte de petrol. Şi mai există, desigur, pasajele”, precizează Dănuţ Dascălu, reprezentant Astaldi-Max Bogl.
Niciunul din cele zece pasaje care traversează autostrada nu a fost terminat. Mai mult, pentru că lucrările nu au fost conservate, acestea s-au deteriorat, iar constructorii care vor prelua acum lucrarea vor avea sigur bătaie de cap să remedieze cea ce a stricat natura.
Chiar şi aşa, cele aproximativ 15 procente din lucrare, cât ar mai fi de executat, vor putea fi gata până în primăvara viitoare. În toamna aceasta, constructorii vor face eforturi pe primii 6 km ai lotului II pentru a lega autostrada de cel mai apropiat drum aflat acum în circulaţie.
”Din momentul începerii contractului, prioritatea numărul unu sunt cei 6 kilometri pentru a putea asigura o legătură între lotul I şi lotul II, cu ieşire pe DN 7, la nodul rutier de la Pecica”, adaugă Dănuţ Dascălu.
Finanţarea pentru realizarea lotului II al autostrăzii Nădlac - Arad va fi asigurată în proporţie de 85% din fonduri europene. Diferenţa va fi pusă la dispoziţia constructorilor din fonduri de la guvern.
Reporter: Dan Codre
Operator: Cristian Kovacs
Editor web: Călin Țenche