La începutul lunii decembrie, şoferul unui trailer a intrat sub viaduct şi a reuşit să avarieze maşinile pe care le transporta. La câteva zile distanţă, un alt vehicul de mare tonaj a rămas înţepenit în acelaşi pasaj. Șoferul ni s-a plâns: ”Până aici nici un indicator nu a fost pus? Eu n-am văzut niciunul, chiar m-am uitat. Aici pe stâlpul ăsta, dar cine... te uiţi şi la trafic”.
Şi nu sunt singurele incidente de acest gen. Zona Pasajului Jiul este intens circulată, iar indicatoarele rutiere, deşi nu lipsesc cu desăvârşire, nu sunt de ajuns: ”Tirurile au rămas înțepenite și nu e prima data, mai ales cand plouă rău, nici nu poti trece pe aici”, ”Prost, foarte prost e semnalizat”, ”Sigur că nu se văd, dar nu avem ce să facem, asta e în toată țara”.
Abia după ce trei tiruri au rămas înţepenite la pasajul Jiu, autorităţile s-au gândit să ia, totuşi, nişte măsuri. Nu au îmbunătăţit sistemul de semnalizare din zonă, ci au tăiat doar niște crengi de copaci.
O altă măsură, mai sigură şi pe termen lung, este încă în fază de proiect. Traian Stoia, viceprimarul Timişoarei, ne explică: ”Primăria are un proiect prin care Pasajul Jiul va fi redimensionat și rearanjat pe cerințele unei circulații moderne și, pe cât va fi posibil, traficul greu va fi mutat pe locurile pe unde e normal să meargă”.
În alte zone ale oraşului, situaţia e cu totul alta. Mai ales că, doar în anul 2012, din bugetul local au fost cheltuite 2 milioane de euro doar pe semnalizarea traficului. Numai pe o singură stradă, ce nu măsoară mai mult de 300 de metri, sunt montate peste 20 de semne rutiere. Daca vi se pare mult, ar trebui sa știți că în urmă cu un an erau 65 de indicatoare. Acum cateva luni au mai fost date jos din ele, însă bani alocați pentru acestea au fost cheltuiți.
O altă problemă cu care se confruntă şoferii timişoreni, multe luni din an, este vegetaţia care, pe unele străzi, acoperă indicatoarele rutiere.
reporter: Adina Iriza
operator: G. Ştefăniţă/ M. Pop
editor web: Călin Țenche