Șoferii vor descoperi că există autostrada A6 doar când vor circula pe șoseaua rapidă dintre Lugoj și Deva, adică peste câteva săptămâni. În jurul noii şosele rapide pluteşte o undă de mister, cu atât mai mult cu cât nici măcar pe site-ul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale nu apare nicio informație despre Autostrada Sudului, deşi lucrările de construcţie au început în urmă cu doi ani. Pe teren însă, lucrurile devin... palpabile.
Călătoria nu durează decât 10 minute, întrucât autostrada nu are decât 11 kilometri. Pentru a ajunge la Calafat ar mai nevoie de încă 261 de kilometri de șosea rapidă. În plus, față de Lugoj suntem la fel de departe ca și atunci când am intrat pe autostradă. Cei 11 kilometri sunt construiți în jurul orașului Lugoj, astfel că autostrada e... mai mult o șosea de centură.
Adriano Scatena, șeful șantierului, ne precizează: ”Totul este în sistem de autostradă, cu patru benzi, cu toate caracteristicile unei autostrăzi”.
Să găseşti autostrada A6 nu e chiar uşor. Mai întâi, de pe şoseaua naţională ce leagă Timişoara de Lugoj, intrăm pe un drum judeţean. Mergem cinci kilometri şi dăm de autostrada Lugoj - Deva. Rulăm 20 de kilometri, după care ar trebui să găsim o ieşire spre A6. Pe de altă parte, șoferii din zonă au auzit pentru prima oară de noua autostradă de la reporterii Digi24 Timişoara: ”Lugoj-Calafat?” ”A6? Sincer nu!” - Orice kilometru în plus... e binevenit?” ”Exact”. ”Ar fi bine, nu ar mai fi aglomerație în zona aia, am ajunge mult mai repede”.
În teorie, cei 271 de kilometri dintre Lugoj și Calafat ar trebui terminați până în 2019, atunci când A6 va face parte din coridorul IV Pan European, care îi va duce pe șoferi spre Sofia, Salonic și Istanbul.
reporter: Gerhald Ernst
operator: Mihai Pop
editor web: Călin Țenche