”Vaaai, un costum de armată. Ieee! Visul meu!”. Copiilor nu le-a luat mai mult de câteva minute să învețe, de exemplu, cum se folosesc ochelarii ce îi transpun într-o lume virtuală: ”Venea pe mâna mea o tarantulă. Era și un dinozaur care venea să mă muște de mână. Îmi era frică”.
Printre cei fascinaţi de micile obiecte ingenioase s-a numărat și Andrei, elev în clasa a III-a: ”Aceste tehnologii mi s-au părut grozave. După părerea mea, este foarte greu să programezi așa ceva. Pentru că trebuie să programezi fiecare milimetru, unde să te uiți, trebuie să programezi dinozauri, să îl desenezi. Deci este cam greu!”
Iar dacă celor mici gadgeturile le-au stârnit curiozitatea, elevii de gimnaziu au văzut un viitor în tehnologia de ultimă generație. Flavian este încă la Școala Generală, în clasa a VII-a, este pasionat de acest domeniu şi susţine că are idei noi de dezvoltare: ”Văd multă aplicație. Studenții de la medicină nu mai trebuiască să folosească cadavre. Dar se poate ajunge mult mai departe că avem tehnologia”.
Şi nu este singurul. Un liceean, de exemplu, le-a găsit unor dispozitive utilitate în trafic.
Raul, elev de clasa a IX-a, spune: ”Din comandă vocală pornesc, momentan sunt în meniu. De exemplu, îți arată drumul de aici până la Catedrala Mitropolitană sau o zonă de atracție turistică și este mult mai util să îl folosești dacă ești la volan, decât un GPS, deoarece pot fi atent la drum și la ceea ce arată”.
”Imaginația lor nu are granițe și îmi place să îi văd. Acum îmi spun despre ideile pe care le au sau ce cred că pot face cu aceste lucruri și văzând asta, sunt impresionat”, a afirmat Alejandro Saucedo, trainer. ”Au văzut modul în care va arăta lumea mâine. Vorbim de tehnologii dezvoltate în urmă cu un an și care combină realitatea augumentată cu realitatea virtuală”, precizează Radu Ticiu, mentor.
În total, peste 50 de copii, cu vârste cuprinse între 7 și 17 ani, au luat parte la inedita lecţie.
reporter: Corina Sfia
operator: Mihai Pop
editor web: Călin Țenche