Chiar dacă este în garanţie, aşa arată centura de ocolire a Timişoarei, după ce structura unui pod, pur şi simplu, a cedat. Și, de notat, fiecare din cei 12 kilometri ai centurii Timișoarei a costat nu mai puțin de 9 milioane de euro În loc să intervină, firma de construcţii s-a mulţumit să monteze limitatoare. Dacă în două luni nu vor fi făcute reparații, atunci statul român va deveni oficial proprietar şi peste groapă.
În luna septembrie expiră garanția, iar toate lucrările care vor fi făcute după această data vor fi suportate de Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara. Doar că Direcția nu prea mai are bani. Dovada e drumul national dintre Moravița și Oravița, care trebuia reabilitat total încă din primăvară. Drumul e o centură a Banatului, ca tirurile care intră din Serbia, prin Vama Moravița, să ajungă direct în Oltenia.
Ioan Ambruș, directorul Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara, ne precizează clar: ”Este una dintre lucrările care în mod normal ar fi pentru reabilitate, dar în momentul de faţă, după cum toată lumea ştie, fondurile pentru investiţii sunt zero”
Statul a și făcut o licitație, a fost desemnat un câștigator, dar contractul nu a mai fost semnat. În cele din urmă, tot la celebrele plombe s-a apelat.
Reprezentanții statului speră ca măcar de anul viitor să primească fonduri pentru reparații capitale.
reporter: Gerhald Ernst
operator: Pal Mago
editor web: Călin Țenche