Gardurile le sunt dărâmate, accesul în curți îngreunat, șanțurile de colectare a apei nu prevăd nicio măsură de siguranță pentru trecători, trotuarele sunt făcute sub nivelul asfaltului, iar căile de acces catre terenurile agricole au fost desființate.
„Mi-au distrus gardul, 3 luni de zile m-am rugat de ei în fiecare zi, că mi-l fac, că mi-l fac, pentru ca până la urmă să-mi spună că nu mi-l fac. Au pus balastru acolo, și în loc să-l tragă cu cupa, au împins așa, înainte", povestește un localnic.
„Rigole, șanțuri pe partea cealaltă, îi tot terenul lui fiică-mea, nimic n-or făcut, nici intrare, nimic, nimic...”, spune un altul.
„Aici... se vede ce îi, dacă puneți aparatul de filmat se vede ce îi, rămășițele de la constructorul drumului”, arată un alt vecin.
Cel mai ghinionist pare a fi un localnic a cărui casă este la mai puțin de jumătate de metru de șoseaua proaspăt lărgită.
„Șoseaua îi aici, îi posibil oricând să vină direct în casă, îi posibil? Plus, uitați, toată apa care vine de sus din sat, aici se duce, îi înfundat absolut, unde iese apa?”, se întreabă un alt hunedorean.
Localncii spun că problemele lor nu se opresc aici. Trotuarele sunt prost făcute și nici pe terenurile agricole nu mai au cum să intre.
„Oamenii spun că probleme cu trotuarele sunt în întreaga comună. Pe de o parte, în unele zone, trotuarele sunt mult mai jos decât nivelul asfaltului, pe de altă parte, în această situație, trotuarul se termină niciunde, mai exact, deasupra unei albii" - Andrada Velcioc, corespondent Digi24 Hunedoara.
„Efectiv nu mai avem pe unde intra, rigolele de scurgere care s-or făcut, îs la 1 metru și jumătate, nu putem să intrăm absolut deloc, nci nu putem ieși cu ceea ce recoltăm de pe lunci", continuă un alt localnic.
Nemulțumiți de stadiul lucrărilor, oamenii au apelat la ajutorul primăriei și al autorităților județene. Au trimis chiar și sesizări la CNANDR.
„Le-am făcut nenumărate sesizări, am trimis la CNANDR, domnilor de la PORR, domnilor de la Marisal, care sunt subcontractorii, dânșii au spus că se rezolvă, dar în prezent foarte puțin din ce au spus s-a rezolvat”, admite Liviu Lință, viceprimar Vața de Jos.
„Vom iniția un dialog între cele două părți implicate în așa fel încât sesizările să se poată rezolva într-o formulă acceptabilă. Lucrările nu sunt încheiate, lucrările din acest an, cele pentru acces, pentru trasare, indicatoare rutiere”, spune Fabius Kiszely, subprefectul județului Hunedoara.
Reparațiile la cei 172 de km ai drumului naţional 76, între Deva și Oradea, costă 933 de milioane de lei. 85% din sumă reprezintă fonduri europene. Tronsonul Brad – Vărfuri, cel care traversează comuna Vața de Jos, costă 800 de milioane de lei și trebuie finalizat până în primăvara anului viitor.
Reporter: Andrada Velciov
Operator: Tiberiu Mariș