discuție Dan Șova - Narcis Neagă, de la CNADNR:
- Nu este nimeni de la CNADNR, de la unitatea de implementare?
- Deci, acum nu este.
- Nu este, astăzi, nimeni de la autoritatea de implementare proiect.
- De ce?
- Să ne spună și nouă cineva de la CNADNR care e mobilizarea pe șantier, ce se face?
Sunt discuţiile purtate în scurta vizită făcută duminică pe autostrada Lugoj-Deva. Nici vorbă de noi proiecte de investiţie sau de soluţii la problema drumurilor de acces, de exemplu, care nici până acum nu au fost construite în toate punctele necesare. Între Șanovița și Păru, numai dacă fac un ocol de câţiva kilometri, şoferii pot urca pe şoşeaua rapidă. Pentru ministru, alte lucruri au fost mai importante.
”Vreau luni la mine pe masă, un raport de la domnul Stratia, motivat, și dacă nu, să nu mai fie domnul Stratia de luni acolo”, a cerut Dan Șova.
Delegaţia de la minister a făcut un popas şi pe Centura de Sud a Timişoarei. Aici, autoritățile locale intenționează să construiască o bretea care ar facilita ieșirea din oraș, în zona localității Dumbrăvița. Șova le-a cerut celor care se ocupă de lucrări să realizeze un studiu de fezabilitate până la sfârșitul acestui an.
”Facem centura aici, sunt 7,9 km, să se actualize studiul de fezabilitate pe jumătate din distanță, la aliniamentul vechi, și pe cealaltă jumătate, ca să ajungă în punctul asta se face de la 0, să poată termina studiul de fezabilitate până în iarnă să îl putem băga la finanțare”, a anunțat Dan Șova.
În acest moment, Timişoara are, practic, doar un sfert din centură ocolitoare. Cât despre şoseaua rapidă Lugoj-Deva, CNADNR a inaugurat până acum primul troson, ce măsoară 27,4 km, plus un drum de legătură, ce funcţionează în regim de autostradă, de 10,5 km. Abia în 2015 vor fi inaugurate loturile 2,3 şi 4 ale acestei autostrăzi, care ar însuma 71,8 km.
reporter: Raluca Popa
operator: Mihai Pop
editor web: Călin Țenche